Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software programs webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen her, som har erfaringer med at sælge software via en webshop? Jeg har brug for en webshop, hvor man kan sælge software til kunder.

Processen skal være, at de ligger "varen"/softwaren i kurven, godkender købet, og betaler via kreditkort. Når Købet er godkendt sendes der automatisk en mail med et link til down load af softwaret, som de har købt.

• Kender I nogle Webshops som kan dette?
  • Styre, at linket ikke kan sendes videre til kameraterne, og de også kan down loaded softwaret - kan styres det???

Håber I kan komme med nogle input til mit "problem" :-)

God weekend alle sammen.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:29

Magento understøtter denne proces.

Der understøttes "virtuelle produkter" som fx kan være en service, altså et produkt hvor der ikke skal sendes noget til kunden, og "downloadable produkter" (beklager det engelsk/danske ord, men kan ikke huske det danske navn) som gør at man kan sælge software produkter såsom fx. e-bøger osv.

Se også mere her: http://www.magentocommerce.com/product/features/catalog-management/view

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:35

Glemte lige at svare på den anden del af dit spørgsmål. Jeg mener at man skal være oprettet som bruger i shoppen for at downloade produktet, og man skal derfor have brugernavn og password for at kunne downloade produktet.

Ud over dette mener jeg ikke der er nogen beskyttelse af softwaren. Du kan selv sætte hvor mange gange en bruger skal have lov til at downloade produktet (kan også sættes til uendelig).

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 16:36

Hej

Det er desværre nok lidt svært at sikre dit program godt nok. Selv om du sikrer linket så det kun kan bruges i en begrænset periode, kan den downloadede installationsfil kopieres. Du skal også overveje hvad der skal ske, hvis dine kunder køber en ny pc, og skal bruge programmet her.

Min erfaring er, at det bedste man kan gøre er, at beskytte selve programmet. Hvis du f.eks. har nogle data i programmet, som er vitale for kunden (ex. kundens firmanavn) kan du beskytte det med et kodeord. Dette er naturligvis bedst hvis navnet samtidig kommer på alle udskrifter og skærmbilleder. Til at lave selve kopibeskyttelsen findes der flere programmer, hvoraf softwarepassport er mit foretrukne.

Fordelen ved denne metode er, at du frit kan lade alle downloade programmet og teste det, og så lade det 'dø' efter 30 dage hvis der ikke er indtastet en korrekt licens kode.

Når det er gjort, behøver du ikke andet end en almindelig webshop som ikke skal håndtere download.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:46

Hej

Det kan vi godt klare, prøv at kikke på vores demo shop: www.webshop-luxus.dk  der er videopræsentation, og download af produktark.

Softwaren oprettes som et produkt variant, når kunden har betalt med dankort, fremkommer et download link, du bestemmer selv hvor mange gange det er muligt at downloade programmet, samt udløbsdato.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 09:49
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:25

super alle sammen - jeg kigger lige på linkene :-) 

Modellen, som webshoppen skal kunne håndter ser ud som følgende:

Altså kunden bestille softwaret hos min virksomhed, som så bestiller licens fra ejeren af softwaret. Jeg står altså kun for distributionen...

Jeg skriver lige til jer, som tilbyder CMS og workshop.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:29
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)