Kære aminoer Er der nogle af af jer der kan anbefale en kvik revisor, der har erfaring med opstartsvirksomheder? Opstartsvirksomheden er et ApS. Og etableres i samarbejde med et ventureselskab. Jeg har fået fortalt at lovgivningen er ændret mht. at det nu ikke er nødvendigt at revisor skal være statsautoriseret forud for revision af et ApS ? kan nogle af jer evt. be/afkræfte dette med sikkerhed. Mvh Dijam |
Revisor søges!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Ja....reglerne er lempet, som Sune ganske rigtigt anfører. Hilsen Peter |
Hej Dijam Jeg samarbejder med flere dygtige revisorer, så hvis du ikke finder nogen i dit eget område, så send mig en PM eller en e-mail, så jeg kan guide dig videre. Jeg vil foreslå dig at tale med mindst to, sådan at du har et sammenligningsgrundlag. Og når du sammenligner, så kik ikke så meget på den sidste 500-kroneseddel som på "kemien": Du skal kunne forstå, hvad revisoren siger og opleve, at du får gode og konkrete svar på dine spørgsmål. De fleste revisorer har erfaringer med iværksættervirksomheder, så det er måske lige så vigtigt, at vedkommende har branchekendskab (hvis det er en usædvanlig branche, du er i) og/eller er på linje med dig angående valg af bogføringsprogram, lønsystem og tonen i samarbejdet i almindelighed. Der skal jo afsættes nogle penge til revisoren, så du kan lige så godt få noget god sparring ud af det også. |
Helt enig med Annette. Kemien er uhyggelig vigtig. Herudover så overvej om revisoren er en type som kun svarer på dine spørgsmål, eller om man kan forvente sig at vedkommende også kommer med nogle tiltag/ideer/forslag. Det er nemlig mindst lige så vigtigt som det andet. Hvor holder du til henne af. Jeg har dagligt min gang i flere mindre revisionsvirksomheder på Sjælland, så der er nok at tage af. Der har iøvrigt aldrig været krav om at det skal være en statsautoriseret revisor der reviderer et ApS. Det har registrerede revisorer også altid kunnet gøre. Vær også opmærksom på at det ikke er gratis at det selskab ikke revideres. Der vil blive sat ekstra fokus på det fra Skats side og når vi taler mindre firmaer er det begrænset hvor megt man kan spare ved at udelade revision. Revisoren skal under alle omstændigheder have et sådant kendskab til virksomheden og dens bogholderi at han/hun kan forsvare at påtegne regnskabet. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)