Har i et bud på hvad en timeløn ligger på, for en lærer der underviser i en faglig time og hvad timelønnen vil være som underviser på et seminar? Er der normalt forskel på disse timepriser?
Jeg tager mellem 240.- og 270.- pr. time, som fagunderviser. Kommer som konsulent, så jeg er moms'ed på området. Prisen giver ikke store øjne, de steder jeg kommer.
Tænker bare, at hvis man så skal holde fordrag og undervise lidt på et seminar, så vil prisen godt kunne være højre end en almindelig undervisningstime. Fordragsholdere får jo tit et højre honorar, end en underviser. Men måske jeg tar fejl...
Timeprisen ligner det jeg fik som timelærer på TEC Frederiksberg, så det er vist ikke helt hen i vejret.
Jeg mente blot at "mine guldkorn" var mere værd hvilket betød at jeg startede som selvstændig - om du så kalder det foredragsholder, underviser, instruktør eller noget helt femte er underordnet. Så længe bare guldkornene er der kan du roligt skrue prisen i vejret; det kræver dog at du først gør folk opmærksom på at du ligger inde med de vise sten.
Tak, det var lige sådan noget jeg ledte efter, idet det vil være rart for mig, at få lavet en fast prisliste, alt efter, hvilken type job jeg påtager mig. :-)
Når jeg holder workshop, tager jeg 3500 for en dag = 5 - 6 timer, det er meget normal pris på det område. Hvis du laver det om til et foredrag bliver timeprisen omkring 600- 700 + moms, da det så ikke er undervisning.