Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

se nr.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars!

Næ...er er da nyt for mig.

Har ellers flere gange spurgt SKAT.....og aldrig hørt det du skriver.

Så lærte jeg det....tak for det Lars.

Hilsen

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:17
Du er ikke gal på den Peter. Lars skriver:  "I personligt ejede virksomheder kan du godt have to virksomheder på samme CVR nr. Det kan være en fordel idet du med to personligt ejede virksomheder med hvert sit CVR nr, automatisk bliver sat til månedlig afregning af moms".

Man kan ikke have to virksomheder med hvert sit CVR-nr. Som Peter ganske rigtigt skriver tidligere så kan en person (pågældendes virksomheder) have et CVR-nr men flere Se-nr.

Det er lidt irriterende når man som jeg driver to personlige virksomheder som i deres art og branche intet har med hinanden at gøre overhovedet, og som derved også - registreringsmæssigt - ønskes adskilt. Skat sælger jo oplysningerne til bl.a. Danmarks Statistik

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:05
Dato: 14-09-2006 22:17:10 Forfatter: Skat & Råd
Du er ikke gal på den Peter. Lars skriver:  ''I personligt ejede virksomheder kan du godt have to virksomheder på samme CVR nr. Det kan være en fordel idet du med to personligt ejede virksomheder med hvert sit CVR nr, automatisk bliver sat til månedlig afregning af moms''.

Man kan ikke have to virksomheder med hvert sit CVR-nr. Som Peter ganske rigtigt skriver tidligere så kan en person (pågældendes virksomheder) have et CVR-nr men flere Se-nr.

Det er lidt irriterende når man som jeg driver to personlige virksomheder som i deres art og branche intet har med hinanden at gøre overhovedet, og som derved også - registreringsmæssigt - ønskes adskilt. Skat sælger jo oplysningerne til bl.a. Danmarks Statistik

Hej Bent og Peter

Det er fint I er vågne og jeg må desværre :-) give jer ret. Det vi gør er, at have to virksomheder under samme CVR nr, fordi hvis vi har nr 2 virksomhed med SE nr under "hoved" CVR nr, så skal momsen afregnes månedligt. Sagt med andre ord, hvis hver personligt ejede virksomhed er registreret for sig selv h.h.v i et CVR og et SE nr så bliver det sgu for besværligt med de behov vi har.

Det er selvfølgelig ikke smart hvis man har en slagterforretning og samtidigt er automaler, medmindre man kan give tilbud på at man kan få malet oksen til spotpris :-)

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:30

Det er selvfølgelig ikke smart hvis man har en slagterforretning og samtidigt er automaler, medmindre man kan give tilbud på at man kan få malet oksen til spotpris :-)

Med venlig hilsen

Lars C

Det er præcist mit point selvom det ikke er en slagterforretning og en automaler virksomhed jeg har. Jeg kæmpede med SKAT men der var intet at gøre. Samtidig formåede de på besynderligvis at bytte rundt på de to virksomheder.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)