Er der nogen der har erfaringer med at lave leadkampagner med konsulentydelser. Jeg mener: man ser masser af denne slags kampagner for fysiske produkter, men er det muligt at gøre det sammen med konsulentydelser og kurser også? (Altså selvfølgelig kan man lave det, men giver det noget?)
Det har jeg god erfaring med. I min konsulentforretning tilbyder jeg et gratis kursus i søgemaskineoptimering, der består af 5 videoer, der i korte træk skitserer principperne i SEO. Der er en ret høj konvertering og mange af de, der signer up, bliver efterfølgende kunder. Det vigtige er, at du giver en del væk, så du over tid viser tillid og troværdighed.
Et såkaldt mini-kursus via e-mail er særdeles glimrende til den slags. Det bruger jeg selv og også mange af mine kunder er slået ind på den vej.
Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).
Jeg tænkte nu også på muligheden for direkte salg igennem fx bannerannoncer. Kan man det? Hvis jeg fx vil give 500 kr. hver gang der er en, der tilmelder sig mit kursus.
Er det en farbar vej inden for salg af denne slags produkter? Er der nogen der har erfaringer med det?
Tænker du på de forbruger produkter banner-annoncer for creme, slanke produkter, læbestifter osv. ?
Disse virker kun fordi de appelere til implus køb, dvs de ligger i et prisniveau som kan overskygges af det udbytte som kunden vil have her og nu.
Når du tænker på at annoncere for dine kurser, så er det en helt anden markedsføringsstrategi du skal bruge. Strategien er bl.a. afhængig af produkttype, pris, marked, kunde adfærd m.m.
Men der er nok en der kender mere til de forskellige markedsføringsstrategier, som vil hjælpe her i tråden.
Henrik, du kan sagtens bruge affiliate-metoden til at sælge produkter som kurser eller andre "pakkede" konsulentydelser. Der findes efterhånden mange affiliate (CPA)-netværk, der kan håndtere det for dig (f.eks. IQ medier, EuroAds). Det sværeste i processen er nok at finde de rigtige affiliates til at promovere dit kursus. Men her kan du selv gøre en indsats og finde relevante websites og tilbyde dem dit affiliate program.
Men tag en snak med et af Affiliate netværkene og spørg om de har erfaring med salg af lignende produkter. Prøv IQ medier, de er ret responsive og der har jeg set en anden kursusudbyder tidligere.
Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).
@ Glenn: Det interessante er netop om det kan lade sig gøre at annoncere de omtalte ydelser, på samme måde som mere fysiske produkter.
Og om der er nogen, der har en eller anden form for erfaring med at gøre det på netop denne måde. Normalt ville jeg også tænke i mere traditionelle strategier mht. markedsføring - men nogle gange skal man forsøge at tænke nyt ;-)
Gode råd generelt til markedsføringsstrategier modtages naturligvis også :-)
Ja, som jeg skrev kører jeg leadgenerering via et gratis kursus i seo. De leads jeg samler op der bearbejder jeg så efterfølgende med de andre ydelser og produkter, som jeg sælger, bl.a. kurser. Jeg har dog ikke erfaring med decideret affiliate salg af konsulentydelser - men har overvejet det flere gange. Men p.t. er det heller ikke nødvendigt .