Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med mødebooking?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
 Davs.

For snart et par måneder siden, efterlyste jeg en telemarketingvirkosmhed til mødebooking.Nu har jeg prøvet en og har ikke været tilfreds med resultatet. Jeg har booket 3 dage a 2574 kr. Og der er booket 13 møder hvoraf 5 igen er aflyst.Hvad er jeres erfaringer med mødebooking? Er det bedst at gøre det selv?

 

 

Fra København K
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Rikke,



Du skal næsten tage fat i en god ven jeg har, og har arbejdet med.



Han har lavet alt inden for telemarketing, og der i blandt osse mødebooking.

 

Han kan hjælpe dig med rådgivning vedr. dette.



Jonas Anemiche

+45 31262400

 

Venlig hilsen

Dennis Madsen

Creativeskills 



 



Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Rikke,

 

Jeg har i mit tidligere arbejde som salgschef forsøgsvis benyttet telemarktingbureau. Min ambition var at det måske kunne spare mine sælgere for tid der istedet kunne bruges på at sælge.

 

Forinden telemarketing gik i gang med at ringe ud til den udvalgte gruppe af kunder, var der samtale mellem os og telemarketingfirmaet omkring forventninger (hvor mange møder forvnetedes at blive booket ud af en evt. gruppe på 100), produktforståelse, samt udvikling af et storyboard.

 

Udbyttet var desværre ikke ret godt. Jeg kan ikke entydigt sige at det gælder for telemarketing generelt eller det er fordi produktet ikke egnene sig til det. Vi var i forvejen meget kendt af gruppen der skulle ringes ud til så troværdigheden var etableret forinden.

 

Vi erfarede at mange nærmest bare havde sagt ja tak, uden reelt at have lyst til at holde mødet, hvorfor mange stod uforstående da sælger enten ringede for at bekræfte mødedato eller mødte op ved kunden. Andre var bare irreteret over at blive forstyrret, selv om de reelt havde sagt ja tak.

 

Min opfattelse var at telemarketing ikke evnede at "sælge" produktet og mødet, og at telemarketing medarbejderen havde en målsætning/succeskriterie at nå som var det primære mål, hvorfor mange møder nærmest blev aftalt uden reelt at have kundens fulde interesse eller accept.

 

Efterfølgende var det altid selv sælgerne der ringede ud for mødebooking - de kendte kunden, firmaets værdier og de produkter de ønskede at mødes omkring.

 

Men igen - det er ikke et entydigt billede - blot min erfaring.

 

 

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rikke,

At booke møde af kvalitet er en rigtig svær øvelse, og det er forbeholdt de få. Skal du have noget ud af et bureau der booker dine møder, har jeg hørt følgende afregningsmodel anvend og den gav succes.

Efter hvert møde skal du vurdere mødes kvalitet, som respons til bureau''et. Mener at de brugte "godt", "rimeligt" og "dårlig". Modtager bureau''et på én måned respons fra 3 møde der var dårlige er bureau fyret og der kommer INGEN afregning for mødet, mod at du giver en højere pris pr. møde! Betalingen skal foregå bagud. Det gav pote. Firmaet havde også være igennem adskillinge bureau''er der ligner din case.

Håber ovenstående kan være inspiration til din fremtidig mødebooking.

Hilsen

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Mange tak for jeres svar.

Dennis--> Jeg vil tage fat i Jonas en af de nærmeste dage. Det lyder som en god ide

 

Morten--> Mange tak for din feedback, det er det samme som jeg har oplevet. Desværre er det 7 ud af 13 møder, der er blevet aflyst. Og jeg har trodsalt givet 3*2574 kr for mødebookingen. Så jeg vil ikke igen bruge et telemarketingfirma. Selv om, at det i det Nordjyske har et rigtig god ry.

 

Claus--> Jeg har givet en timepris, se ovenfor. Problemet er, at der ikke er ret mange Telemarketing virksomheder, der vil gå på no-cure-no-pay. Så min erfaring er, at man hvertfald ikke skal give timepris. Måske er en splitpris - fast timeløn og så provision løsningen.

 

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rikke,

Jeg har selv arbejdet med online kundetilfredshedsanalyser, men det projekt er mere eller mindre kørt i garagen. Jeg har prøvet det meste i forbindelse med salg af analyser, men måtte sande at den målgruppe jeg havde udset mig, og det produkt jeg havde ikke rigtig rykkede...

Hvilken målgruppe har du, og hvad koster en typisk analyse?

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)