Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på hjemmesidesalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg overvejer at lave en hjemmeside hvor brugerne kan tegne abonnement på, altså ikke salg af noget fysisk der skal sendes.

Min kundekreds er privat personer i hele verden.

Jeg går ud fra jeg kan dele mine kunder op i 3 grupper

1) Danskere

2) EU borgere

3) Resten af verden

Hvem af disse 3 grupper skal jeg opkræve moms af på den pris et abonnement koster?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:42
Du skal opkræve moms af danske firmaer og borgere og EU-borgere. De øvrige kan du sælge til momsfrit (men hvis du sælger til EU-virksomheder, skal du bruge deres momsnummer til noget statistik).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:15
Jeg har fået et tilbud om at starte sammen med en mand fra Australien, er der nogen der ved hvordan man evt. kan gøre det?

F.eks. hvis man nu deler indtægterne 50/50, kan man så lade han registrere et firma i Australien og så kører efter deres regler eller hvordan gør man det?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:18
Det lyder da meget fornuftigt, men jeg ved faktisk ikke nok om den slags, jeg tror, at du skal have fat i en revisor. Alt efter hvor i landet du bor, kan der være tilbud om gratis rådgivning til den slags spørgsmål...
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:05
Hvis I kører det i et interessentskab vil han skulle behandles efter australske regler og du skal behandles efter danske regler. Men spørgsmålet er hvordan Australien behandler et I/S. Dvs. om man ser igennem det på samme måde som i DK, hvor det bare betragtes som set sameje.

Laver I et ApS er det jo et spørgsmål om hvor selskabet er hjemmehørende. Momsmæssigt er det afgørende hvor varerne leveres fra (leveringsstedet).    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:50
Hej Dumbo..

Jeg har selv haft det samme behov som du beskriver, og kontaktede Told & Skat Nordjylland.

Deres svar var. Når der er tale om "Elektroniske tjenesteydelser" gælder der følgende:
Privatpersoner i danmark -betaler dansk moms
Privatpersoner i andre EU lande -betaler dansk moms
Privatpersoner i lande uden for EU -betaler IKKE dansk moms

Dit registreringssystem skal således kunne pålægge 25% moms hvis en svensker registrerer sig på dit site, mens en nordmand IKKE skal betale moms.
Dette fordrer en vis portion ærlighed fra brugerens side, såfremt at valg af  bosiddelse-land ikke har nogen betydning for registreringen på sitet.

Venlig hilsen
Boris

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)