Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke moms registeret ønsker at udføre 'freelance arbejde'

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Hvis man nu ikke ønsker at blive moms registeret, men stadigvæk gerne i perioder vil arbejde 'freelance' for en række virksomheder, hvad skal man så være særligt opmærksom på?

Det jeg mener er, at jeg nok selv skal angive det som B-indtægt, men hvordan gøre  virksomheden med det med deres regnskab? Jeg vil nemlig meget gerne have nogle linier tekst på min hjemmeside, som forklare virksomheden hvad de skal gøre.

Håber i kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 01:12

I forhold til firmaet skal du blot fremsende en faktura for dit arbejde, dog skal du huske du ikke må tillægge momsen.

Så præcist kan det egentligt siges :) så skal du jo bare selv sørge for at oplyse at du har tjent pengene, virksomheden oplyser intet for dig.

Håber du kunne bruge dette

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:14

Hej igen,

Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 01:19

Så lidt. Du spørger bare, hvis der sku være mere.

Jeg har efterhånden arbejdet med et par "private" efterhånden.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 01:30

Sålænge du ikke omsætter for mere end 50.000DKK om året, er der ikke registreringspligt. Kommer du derover skal du momsregistreres.

mvh
Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:58

Nick Nørgaard:
I forhold til firmaet skal du blot fremsende en faktura for dit arbejde, dog skal du huske du ikke må tillægge momsen.

Husk at du i stedet for dit CVR-nr. skal angive CPR-nr.

Nick Nørgaard:
Så præcist kan det egentligt siges :) så skal du jo bare selv sørge for at oplyse at du har tjent pengene, virksomheden oplyser intet for dig.

Forkert! Virksomheden har pligt til at indberette beløbet til SKAT (jf. Skattekontrollovens § 7A)

Din pligt er at sørge for at beløbet indgår i de tal som SKAT har. Det vil sige at det ikke er nok at du bage læner dig tilbage og siger, at det var en skam am SKAT ikke fik disse indkomster med.

Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)