Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger touch screen "kiosk" software

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle i kloge folk

Jeg står med et spørgsmål fra en kunde, som jeg ikke helt kan besvare.
Min mission er, at lave et website som almindelige besøgende ser som en website og på firmaets særlige PCere (opstillet i reception, kantine etc) viser en lidt alternativ version af websitet (samme website, to forskellige designs alt efter hvor det vises).

Til dette opsættes der nogle PC'ere med touch screen, hvor besøgendekan surfe på den særlige del af websitet. Dog skal folk intet andet kunne på disse PCere, der skal ikke være noget tastatur, de skal ikke kunne surfe til andre websites og de skal ikke kunne ødelægge noget.

Hvor finder jeg noget software, som kan forhindre folk i alt andet end at besøge et website, som sikrer at hvis computeren genstartes, så logger den automatisk på og starter en browser og hvis browseren på en eller anden måde bliver lukket, så bliver den automatisk genstartet.

Håber nogen lige kender det rette software :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 14:40

Hej Nicolai

I tidernes morgen var jeg med til at lave noget lignende, det var dog en musikkiosk for Prefueled.

Vi brugte windows embedded da det gav nogle ekstra konfigurationsmuligheder især til at lukke ned for hvad brugeren kunne foretage sig, starte programmer op etc. Derudover vil det kunne hindre adgang til andet end det ønskede site ved at sætte en proxy op på din kiosk.

Du vil sikkert også kunne lave det samme med en linuxbox, så dit problem er vel egentligt et spørgsmål om at få konfigureret noget standardsoftware rigtigt.

De bedste hilsener

/Niels

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:32

Der er flere muligheder.

Den dyre men bedste, udvikle i Toolbook og simulerer dine websider der.

Den billige, opsæt en server kør moodle som LMS, og ved hver terminal, skal der under opstart, start ”kør en browser”, som har startside til serveren med moodle LMS kørende.

Husk at fjerne menu + all stuff i browseren, så den står alene tilbage som en browserside.

Kort fortalt, men det er hvad jeg forstod ud fra din problemformulering. J

Mvh

Juul

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)