Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på pakker der sendes til andre EU lande...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 284
Fra  ... Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis en privat kunde fra england, køber noget ved mig skal jeg så opkræve moms på forsendelsen, når jeg sender varen til vedkommende?

Jeg spørg fordi at jeg har lagt mærke til at der står uden moms på kvitteringen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:49
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 08:57

Henrik Krogh:

Johannes Hyldahl:
hvis en privat kunde fra england, køber noget ved mig skal jeg så opkræve moms på forsendelsen, når jeg sender varen til vedkommende?

JA. Sælger lægger moms på ved salg til private i EU.

Læs evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137520&vId=201903&i=1#i137520

Hej Henrik.

Vil du hermed sige at man skal momse portoen som man ellers må fakturere momsfrit indenlands? Eller er det fordi han bruger begrebet forsendelse at du går ud fra der er tale om en momspligtig ydelse ?

Jeg ser frem til at du kommer det lidt nærmere.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:34

Henrik Krogh:

Linket handler om danskeres køb af varer og ydelser i andre EU-lande, og ikke om salg til private i andre EU-lande.

Efter min bedste overbevisning (og jeg er ikke revisor, så jeg kan tage fejl) behandles salg til kunder i EU-lande fuldstændig som salg til danskere, dvs. portoudgiften kan betragtes som udlæg, hvis prisen svarer til de faktiske udgifter. Et generelt forsendelsesgebyr skal pålægges moms på samme måde som 'almindelige' handler.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:18

Jørgen Olsen:
Eller er det fordi han bruger begrebet forsendelse at du går ud fra der er tale om en momspligtig ydelse ?

Ikke læst det som et spørgsmål om forsendelsesomkostningerne.... hmmm kommet for sent i seng eller tidligt op....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:21

Kirsten E:
Linket handler om danskeres køb af varer og ydelser i andre EU-lande, og ikke om salg til private i andre EU-lande.

Nej... men der skal ikke meget fantasi til at udskifte Danmark med eksempelvis England, da reglerne bygger på EU-lovgivning!Geeked

At jeg så tilsyneladende har misforstået det oprindelige spørgsmål er så en anden ting...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)