Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjendtligt angreb

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer....

Har lige oprettet en ny profil, for ikke at afsløre min identitet!!!!

Jeg har gennem de sidste 2 år brugt rigtigt mange kræfter på at markedsføre et domænenavn.dk

Nu har jeg lige opdaget at en kommende konkurrent har købt domænenavn.com og har tænkt sig at starte en virksomhed med præcis samme produkt.

Har ladet mig fortælle at DK Hostmaster kan anullere en oprettelse hvis man eksempelvis køber domænenavn1.dk og indehaveren af domænenavn.dk klager til DK Hostmaster.

Men her er jo tale om et skift fra dk til com og det har DK Hostmaster jo ikke noget med at gøre.

Er det lovligt, det min kommende konkurrent foretager sig? For mig at se er det rent tyveri af det brand jeg har opbygget.

Skal lige sige jeg ikke har registreret varemærke eller lign.

Lad mig høre om der er nogen af jer der har et godt foreslag til mit næste træk.

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 18:31

Syntes lige den forsvandt?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:33

Jeg ville have sørget for at købe begge domæner hvis de var ledige før du startede. Men sådan kan man jo altid være "bagklog".

Så længe du ikke har varemærkeregistreret eller copyrightet dit navn er der ikke så meget at gøre.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:34

er begge side på dansk ?

Kan du bevise du havde en side før dem tror jeg godt man kan gøre noget, men tør ikke sige hvad

DBA.com er jo heller ikke dba.dk der ejer, dog er det dog ik samme ting på siderne, men ved det ik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:39

Misbrugt:
Er det lovligt, det min kommende konkurrent foretager sig? For mig at se er det rent tyveri af det brand jeg har opbygget.

Nej ikke umiddelbart. Det vil være en overtrædelse af markedsføringsloven. Hvis det er omkostningen værd så tag kontakt til en advokat.  Det er dumt at vente så længe som eksempelvis en nylig tråd, hvor der pludselig er to Vejle Bryghuse på markedet.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:40

Misbrugt:

Skal lige sige jeg ikke har registreret varemærke eller lign.

Det er skam fult lovligt, jeg kan oplyse dig om der er folk som lever af forretninger som disse Smile

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:41

Henrik Krogh:
Det vil være en overtrædelse af markedsføringsloven.

Hej Henrik

Kan du uddybe dette ?

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:56

Hej Allan,

Markedsføringsloven er på nogle områder forplumrende i sine formuleringer - og om den kan bruges her vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for. Dertil mangler der for mange oplysninger....

Men 2 paragrafer kom umiddelbart til mig. Markedsføringslovens § 1 om god markedsføringsskik.

”§ 1. Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugerne, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser.”

Den favner bredt  denne paragraf og bruges blandt andet i sager, hvor folk lover mere end de kan holder, at vi må tale dårligt om andre, at vi ikke lukrere på andres reklameslogans og branding.

”§ 18. Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andres.”

At bruge en domænenavn med eksempelvis et .com rettet mod det danske marked vil kunne takseres som en overtrædelse af § 18. Der må man så bl.a. se om virksomheden er beliggende i Danmark, samme produkter mv. Du kan i princippet sige samme betingelser som når Klagenævnet for domænenavne vurderer en sag.

Bestemmelsen supplerer reglerne om kendetegnsbeskyttelse i varemærkeloven og om virksomheds/selskabs/personnavnebeskyttelsen i lov om erhvervsdrivende virksomheder, aktieselskabsloven, anpartsselskabsloven og navneloven.

Som sagt  ville det blot være et par muligheder som jeg selv ville overveje. Om de kan bruges her kan jeg ikke vurdere.

Henrik

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 19:33

Takker for responcen ;.)

Ja, virksomheden skal ligge og drives i DK og skal som sagt lave fuldstændigt det samme produkt.

Jeg kontakter som det første i morgen advokaten og vender selvfølgelig lige tilbage med hendes mening om situationen.

Som du også siger Henrik, så er den da næsten for grov til at det kan være tilladt.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:45

Hej Henrik

takker for svaret , jeg vil følge denne tråd Smile

/allan

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)