Jeg skal til både at sende og modtage XML-filer over flere forskellige varekategorier - der skal i bund og grund ikke så mange oplysninger frem og tilbage, primært og meget kort fortalt navn, id og pris. Min første tanke var at benytte RSS-standarden da denne er velkendt af de fleste og derfor ikke kræver det store udviklingsarbejde hverken når vi skal til at sende eller modtage - problemet i denne er bare at det ikke umiddelbart er muligt at angive pris i RSS. Mit spørgsmål er så hvad i andre har af erfaringer med udveksling af produktdata når der enten skal sendes data ud af huset eller det kommer ind til huset. Hvis der er nogle der kommunikerer med fx edbpriser, kelkoo eller lignende og kan give et eksempel ville det i hvert fald give godt info ang eksport af data - og hvis nogle også kan komme med henvisninger til hvad i sender ud vil det også være super. Hvis i mener der findes en standard - eller endnu bedre, at jeg bare har overset en price-node i RSS - er det selvfølgelig at foretrække. |
Hej Soze
Jeg har oprettet feeds til froogle i RSS 2.0. Du kan se spec''en her:
http://base.google.com/base/help/rss_specs.html
Det er det nærmeste jeg er kommet en standard.
Mvh Jesper