I tidernes morgen fik jeg en aftale i stand med Codan, hvor mine medlemmer på www.toyotaextreme.dk kunne signe up for at få et godt tilbud på en billig bilforsikring http://www.toyotaextreme.dk/bilforsikring.asp Det gik ganske godt og Codan fik flere hundrede emnehenvisninger, men som alt nyt, så var antallet af tilmeldinger stort i starten, og med tiden er det så gradvist faldet, specielt fordi mange af mine besøgende naturligt nok er gengangere.. Jeg havde i tankerne at se om man kunne få en aftale i værk med et andet forsikringsselskab, Men hvor meget er sådan noget værd? Codan betalte pr. 'reelle kunde', altså en kunde der fik et tilbud og ikke en, der bare ville ringes op, for at kunne fortælle at han egentlig var godt tilfreds med sit nuværende selskab. Det gjorde det bare umuligt for mig at vide, hvor mange reelle kundeemner jeg havde henvist. Så hellere få et lavere beløb, og så få for alle kunder. Hvad er jeres mening? Hvor meget værdi burde sådan en side have for f.eks. et forsikringsselskab? Jeg kan sagtens lave siden om til andre brancher, jeg ved bare ikke lige hvilke brancher der kunne være interessante. Har I nogle ideer? NB: Rent teknisk, så bliver oplysningerne fra formularen udfyldt at 'kunden' og disse bliver sendt direkte til forsikringsselskabet. Samtidig lagres disse data i en database. |
Hos forsikringsselskaberne sidder der jo oftes nogle vaske ætge hajer af telefonsælgere, så der bør jo nok kunne lukke minimum 30% af dine signups - ellers er de ikke for skarpe.
Så jeg vil mene at værdien for en signup er ca. 20% af en gennemsnitlig årsaftale værd. Så er der lidt feglmargen og kunderne vil jo komme igen år efter år hos dem. Så jeg vil ikke mene at 20% er for meget at forlange. Så er det kun op til dig at skaffe gode leads og deres ansvar at lukke dem.
Held og lykke med det! Det er en super fed måde at lave nogle online penge på...
Mvh.
Janus