Jeg leder efter et e-business emne til en undersøgelse jeg skal foretage, så sidder du med en eller anden ide som du ikke ved om der er god fremtid i, så hører jeg gerne om det.
Jeg efterlyser ikke at du skal afsløre din forretningsplan med risiko for at jeg eller andre stjæler den, men måske mere generelle emner som du tænker der må være fremtid i på nettet.
Hvad er formålet med øvelsen? Er det som led i et kursus/uddannelse, eller blot "for sjov"? Du må hjertens gerne se min forretningsplan inden for informationsinfrastruktur hvis du har lyst.
Det er et eksamensprojekt på en del af min HD uddannelse (gruppeopgave) og vi behøver som sådan ikke en forretningsplan med detaljer om hvordan hvordan netop du ville få succes med en forretningsidé, men vi ville gerne finde et emne, hvor vi kunne gå ud og søge data og lave en "videnskabelig" vurdering af potentialet ud fra de data. Eksempelvis kunne det som nævnt være noget med salg af dagligvarer på nettet som jo er et meget debateret emne, men vi håbede lidt på at finde en ide som vi kunne undre mig over ikke er en succes på nettet og så grave dybere i det.
Det må jo gerne være spændende når man skal bruge en masse tid på det og indtil videre er det salg af dagligvarer der er det bedste bud.
Altså et generelt emne som "Hvorfor sælger man ikke XXXX på nettet?" eller "Kunne man sælge XXXXX på nettet?" eller "Hvorfor er salget af XXXXX ikke større på nettet" osv.