Jeg har planer om at etablere et nyt pokersite i DK, men hvilke regler skal jeg tage hensyn til? Jeg går ud fra, der stadig er monopol på spil her i landet. Skal jeg have siden liggende på en udenlandsk server?
Så vidt jeg lige kan tænke mig til, så skal siden ligge på en udenlandsk server, ihvertfald indtil at spille monopolet falder. (hvilket formentlig ikke varer forfærdeligt længe). Derudover vil jeg også mene at selskabet bag siden skal være registreret i et andet land. Da du ellers vil få problemer med de danske myndigheder.
Dit site skal være bosiddende i et andet land, og det skal du også, hvis du vil drive nogen form for spillerelaterede sider, der har reklamer for andet end Danske Spil.
Bor du i DK, må du ikke på nogen måde have en hjemmeside, der er rettet mod det danske marked. Dette inkluderer tekst på dansk, reklamer på dansk/ i DK eller sågar aktivt PR-arbejde med henblik på at få din side i dansk presse.
Kontakt evt. Spillemyndigheden, hvis du har flere spørgsmål. Min erfaring er, at de svarer overraskende hurtigt.