Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Miljørigtig scooter - Kan det svare sig?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Som de fleste ved er der ret mange scootere i verden, og sammenlignet med en bil, er de IKKE særlig miljørigtige.

Jeg er igang med at udvikle en prototype af en scooter der kører på brint, og tilhørende tanksystem, og er ca halvvejs.

Jeg har tegninger, og en opsætning af ideen, men ville lige høre jer derude om det egentlig ville kunne svare sig at gøre?

Jeg tror at selve systemet ville koste en 10.000-15.000 kr, måske lidt mere, men det smarte er så at man aldrig skal tanke benzin på igen!

Systemet kan også gå hen og blive billigere, det er baseret på simple, men effektive metoder. Som sagt er det stadig under udvikling, i kan se nogle billeder på mit site; www.bricksite.dk/haagendrupindustries

under fanen designs og tanksystem.

Jeg går på DTU, og læser til ingeniør, men regner med at få det ud til verden når jeg er færdig, men mangler hjælp!

Dvs jeg mangler kapital!

Kender i nogle steder hvor man kan få hjælp?

Har i evt nogle gode ideer til optimeringer?

Jeg har tænkt mig at udvide konceptet til biler, men det er langt mere kompliceret, så det tager jeg senere hen.

energien havde jeg tænkt mig skulle komme fra solceller, og evt en vindmølle. i tider uden sol og vind kobles systemet til elnettet.

Hvad synes i om ideen?

Ville i køre rundt med 1 liter komprimeret brint, fremfor 10 liter benzin?

Feedback :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Hej

Hvorvidt det er en god idé eller ej, vil jeg ikke bedømme. Dog vil jeg anbefale at du kontakter Seed Capital og hører om de kunne være interesserede. De har masser af kapital. Jeg har selv erfaring med dem og de er yderst seriøse.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 23:16

Equinoxe:

Hej alle!

Som de fleste ved er der ret mange scootere i verden, og sammenlignet med en bil, er de IKKE særlig miljørigtige.

Jeg er igang med at udvikle en prototype af en scooter der kører på brint, og tilhørende tanksystem, og er ca halvvejs.

Jeg har tegninger, og en opsætning af ideen, men ville lige høre jer derude om det egentlig ville kunne svare sig at gøre?

Jeg tror at selve systemet ville koste en 10.000-15.000 kr, måske lidt mere, men det smarte er så at man aldrig skal tanke benzin på igen!

Systemet kan også gå hen og blive billigere, det er baseret på simple, men effektive metoder. Som sagt er det stadig under udvikling, i kan se nogle billeder på mit site; www.bricksite.dk/haagendrupindustries

under fanen designs og tanksystem.

Jeg går på DTU, og læser til ingeniør, men regner med at få det ud til verden når jeg er færdig, men mangler hjælp!

Dvs jeg mangler kapital!

Kender i nogle steder hvor man kan få hjælp?

Har i evt nogle gode ideer til optimeringer?

Jeg har tænkt mig at udvide konceptet til biler, men det er langt mere kompliceret, så det tager jeg senere hen.

energien havde jeg tænkt mig skulle komme fra solceller, og evt en vindmølle. i tider uden sol og vind kobles systemet til elnettet.

Hvad synes i om ideen?

Ville i køre rundt med 1 liter komprimeret brint, fremfor 10 liter benzin?

Feedback :)

JA - hvis fremstillingen af brinten ikke belaster miljoet. Har ik en ski forstand paa hvordan brint bliver lavet. Man skal ikke bruge vand til det vel? sorry for mit dumme spoergsmaal.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:22

hvorfor opfinde en ny tank? din kan tilmed kun tage 6 bar! kig på sådan en pony som bruges i fritids dykning i nogle "retninger" http://www.scuba.com/shop/display.asp_id_033016

er det ikke muligt at have strøm? evt opladet via brint generator? de "nye" børsteløse motorer er for sindsyge hvad angår alt omkring elektro motorer!

hvad angår rapsolie som smøring så ville jeg bruge kræfterne på noget andet, man skifter stort set aldrig olie (minimalt) og nu er det jeg ikke mere en en halv liters penge ad gangen. dit problem bliver så at alt det plastik som du bruger så også skal laves af raps olie.

jeg syntes at det lyder som en super ide du har gang i. koncentrer dig om at få drivlinien til at funge samt det praktiske ang. tankning og lign. (du kan jo nemt levere små brint ponyer (100bar)) til tankstationer rundt i landet og så kan man jo bare lægge depositum og ombytte ved behov! :-)

det var mine forslag til forbedringer. men du ved sikkert bedst :-) må du have masser af succes og gåpå mod :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

Hej Charlie

Jeg synes din idé lyder spændende. Jeg kan ikke vurdere den teknisk, men ser ingen problem i at køre rundt med 1l brint frem for 10l benzin.

Kan du selv udvikle din motor færdig? Hvis du skal ud og søge kapital og anden hjælp er der en verden til forskel på om du har en prototype, der virker eller du har en idé som måske kan komme til at virke. Kan du selv klare finansieringen af prototypen?

Tror det vil være let for dig at få investorer hvis du har en motor som virker og der er økonomi i projektet.

Dejligt at se dine mange ideer, men vil råde dig til at gøre et projekt færdigt ad gangen.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:15

Hej

Det der er vigtigt, er ikke at forfalde til at løse et teknisk problem for så bagefter at finde ud af om der er nogen der kan bruge det. Det skal gerne gøres omvendt. ;-)

En scooter koster p.t. hos T.hansen, Jem&Fix m..fl omkring 5-6.000 kr. og kører så langt på en liter benzin at brændstoføkonomi overhovedet ikke er på tale som et  argument for forbrugeren. Brint er ikke den løsning verden sukker efter, og Raps m.m. er skudt sønder og sammen.

Som øko-freak er der altså ingen signalværdi i at have en brint-scooter til en pris på det dobbelte, og de lande hvor scootere virkelig benyttes er teknologien alt for avanceret og dyr til at finde udbredelse.

Så du må finde en anvendelse for din scooter, hvor Brint er en bonus som supplerer/understreger formålet med scooteren. På samme måde er der motorcykler som fungerer som mini brandbiler og lægeambulancer, hvor opfinderen har set og løst et problem i trafikken.

Så du bliver altså nødt til at finde et behov hos målgruppen hvor din Brintløsning bliver den faktor der skubber produktet over disken, - at gå den omvendte vej:  at lave et produkt og finde kunderne bagefter finder du næppe nogen der vil finansiere.

/Michael

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 13:36

Hmm tjo brint kan udvindes fra vand, da det jo er sammensat af brint og ilt...!

Vand udgør ingen fare for at brænde, men brint og ilt derimod indeholder meget energi...!

Der er mange ting folk ikke ved om brint...!

Og lige nu vil det ikke kunne lade sig gøre, men før systemet er færdigudviklet, og komme på markedet går der mange år jo. og olien skal jo bare nå et punkt hvor mit system bedst kan betale sig!

Og så er der liter prisen?

Der er ca 3 gange så meget energi i brint pr kg, i forhold til benzin, dvs man kan køre ca 3 gange så langt for samme mængde benzin.

Det er også derfor NASA bruger flydende brint i deres raketter, der er simpelthen så meget energi i det!

Og som sagt vil strømmen til at producere, og lagre brinten komme fra 100% vedvarende energi..!

Jeg er stadig igang med at udvikle, men pga studie, og "short-on-cash", så går det meget langsomt.

Dog er tegninger og det på plads.

Jeg fumler stadig med det, men jeg er selv godt med synes jeg!

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 13:48

Equinoxe:
Hmm tjo brint kan udvindes fra vand, da det jo er sammensat af brint og ilt...!

Vand er den vigtigste vi har og vand er ikke en selvfølighed. Saa vand skal passes paa og bruges til at holde liv i os, ikke til at kunne bringe en bil eller scooter fra a til b. Der maa man finde paa noget andet.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 14:03

3/4 dele af jorden er dækket af vand.

Og ideen er at bruge enten havvand, eller regnvand der opsamles.

Det er allerede tegnet på mit system ;)

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 14:08

Equinoxe:

3/4 dele af jorden er dækket af vand.

Og ideen er at bruge enten havvand, eller regnvand der opsamles.

Det er allerede tegnet på mit system ;)

Ja min viden om brint er ikke stor ;-)

havvand lyder godt, der bliver jo mere og mere havvand i disse dage desværre med opvarmningen af jorden. Troede ikke slatvand kunne bruges men Yes for det. Drikkevandet skal vi passe paa jo.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)