Hej alle! Som de fleste ved er der ret mange scootere i verden, og sammenlignet med en bil, er de IKKE særlig miljørigtige. Jeg er igang med at udvikle en prototype af en scooter der kører på brint, og tilhørende tanksystem, og er ca halvvejs. Jeg har tegninger, og en opsætning af ideen, men ville lige høre jer derude om det egentlig ville kunne svare sig at gøre? Jeg tror at selve systemet ville koste en 10.000-15.000 kr, måske lidt mere, men det smarte er så at man aldrig skal tanke benzin på igen! Systemet kan også gå hen og blive billigere, det er baseret på simple, men effektive metoder. Som sagt er det stadig under udvikling, i kan se nogle billeder på mit site; www.bricksite.dk/haagendrupindustries under fanen designs og tanksystem. Jeg går på DTU, og læser til ingeniør, men regner med at få det ud til verden når jeg er færdig, men mangler hjælp! Dvs jeg mangler kapital! Kender i nogle steder hvor man kan få hjælp? Har i evt nogle gode ideer til optimeringer? Jeg har tænkt mig at udvide konceptet til biler, men det er langt mere kompliceret, så det tager jeg senere hen. energien havde jeg tænkt mig skulle komme fra solceller, og evt en vindmølle. i tider uden sol og vind kobles systemet til elnettet. Hvad synes i om ideen? Ville i køre rundt med 1 liter komprimeret brint, fremfor 10 liter benzin? Feedback :) |
Hej
Hvorvidt det er en god idé eller ej, vil jeg ikke bedømme. Dog vil jeg anbefale at du kontakter Seed Capital og hører om de kunne være interesserede. De har masser af kapital. Jeg har selv erfaring med dem og de er yderst seriøse.