Jeg synes at dit design er rigtig lækkert ;o)
Et par kommentarer....
Jeg prøvede at 'købe' gavekurv.....klikkede på køb, fik at vide at den nu var i kurven.........og hvad så?????????? hvordan kommer man videre til betaling?
Nå, ved et tilfælde kom jeg til at køre musen over teksten fra kurven, øverst til venstre......nu har jeg altså først klikket "KØB". Så kommer jeg til næste trin, hvor jeg så skal bestille, ved at klikke "bestil" eller "Slet alt" - begge knapper ser ud som om, at de ikke er aktive (læs: helt grå). Jeg ville nok have valgt en Meget tydelig knap under teksten....til højre med teksten "betal el. lign". Hav evt. en linie øverst, som viser forløbet man skal igennem.
Næste skridt.....siden starter med "hent kundeprofil" - hjææælp......skal man lave en kundeprofil? Så er jeg smuttet, for ingen skal lave en profil på mig. ;o)
Kig på andre shops betalingsforløb og se hvordan de takler det.......der må findes en bedre måde, hvor man ikke bliver skræmt i starten af forløbet.
Nå, men jeg vælger at springe over det der mærkelige profil-noget. Taster navn, adr m.m........nu bliver jeg bedt om password!!!!!!!!!!!! Hvad nu??? Jeg er jo ny kunde...
Så er jeg kommet til betaling med kort - lidt uoverskueligt, med en laaaaang side, fordi alt står under hinanden.
Endelig kommer prisen for forsendelse - Hvorfor skulle jeg så langt for at få oplyst det?????????????????? Og hvorfor hedder det forsendelsmetode, når der intet star om hvordan det sendes....altså metoden?
Nu er jeg så på næste side, nemlig "godkend ordre" - her kommer så oplysning om forsendelsesmetode...nemlig post danmark.
Jeg trykker godkend og får besked på at acceptere betalingsbetingelser.....hvor er de???? Dem fandt jeg så lige ovenfor som helt alm. brødtekst - Det var ikke tydeligt at det var et link.
I det hele taget er bunden af siden lidt mystisk:
Tryk på Godkend for at acceptere ordren. Jeg bekræfter hermed også at have læst og accepteret forretningsbetingelserne.
Læs forretningsbetingelser
|
Jeg bestiller hermed ovenstående og bekræfter, at jeg har læst og accepterer forretningsbetingelserne
|
|
Prøv at læse hvad der, rent faktisk står.......de to linier før og efter læs forretningsbetingelser gør mig forvirret.
Nu kommer jeg så til næste side.....
En mystisk og mistænkelig grå blok vises i toppen.............nu bliver jeg dælme skræmt igen.......
Du er nu ved at udføre betalingen, og vil blive bedt om at udfylde dine kort oplysninger som vises i et nyt vindue.
Hvis ikke du kan se betalingsvinduet, eller det ikke åbnede automatisk, så tryk her
Når betalingen er gennemført vil du blive returneret hertil automatisk. Luk ikke dette vindue
Kreditkort betaling
Nu læser jeg så teksten....hvorfor kan jeg ikke bare indtaste mine oplysninger på denne side........
Du skriver.....hvis ikke du kan se vinduet.....øh........er det ikke dig der vil sælge til mig? Nu skal jeg så til at klikke øverst i min browser, for at tillade pop up vinder fra din side............hvis jeg ikke allerede var smuttet, så ville det ske lige nu. Jeg aner ikke hvad der nu skal ske, men jeg skal tillade pop up.... hvor bliver jeg mon sendt hen?
Nå, men jeg accepterer pop ups og så kommer der et lille grimt vindue, som ser hjemmelavet ud........nu er det vist på tide at smutte, for det ser mærkeligt ud og det gør mig utryk...............
Nå ;o)
Det jeg vil sige til dig er:
- Alle leder efter en undskyldning for at smutte i betalingsforløbet (i dit forløb er der mange grunde til at smutte før betalingen sker)
- Gennemgå dit betalingsforløb med en pro og få justeret det
- Vis fragtomkostninger tidligt....gerne under "info"
- Få implementeret noget tracking i betalingsforløbet, så du kan se, hvor i forløbet de smutter
Flot side, lækre produkter, men forfærdeligt betalingsforløb..........der er næsten garanti for flere salg, hvis du fixer det ;o)
Jack