Kan du sige mig om jeg med fordel kan købe domæner der er søgning på i relation til mit forum plantedebat.dk? Hvis nu planter.dk var ledigt.. og der fx. var 6000 der søge på det om måneden.. ville det så være godt at have det domæne med redirect til mit forum?
Der findes mange domæne navne der er interessante. Det er jo også et spørgsmål om hvad du vil sælge.
Vil du yde søgemaskine optimerings service, så er SEOservice ikke så fjollet et navn. Sælger du seo værktæjer, så er seotools bedre. Service går dog på dansk, det gør tools ikke lige så godt, det samme med optimization.
Den der fatter at bringe SEO ind på dagsordenen for dem der ikke fatter seo, kan vinde stort. Det var planen med seoservice. Men har ik tid til at kaste mig over det.
Kigger lige på linket og ser om der er noget galt.
Hvis du har et domæne med redirect på til dit egentlige domæne, kommer det jo ikke op i google så du kan ikke regne med at du vil få noget som helst ud af det. Men hvis der er nogen der søger på det, kan det være der er nogen der går direkte ind på url'en. Mit råd er, hvis der er over 5.000 besøgende LOKALT, køb domænenavnet og lav redirect på. Det koster jo ekstremt lidt at købe et domæne, og med lidt simpelt tracking på, kan du se om det giver udbytte.
Du har sagt tal to gange til Thomas uden han har skrevet så jeg formoder at du mener Patrick ;) Men det var så lidt da :) Du siger bare hvis der er mere.
Hvis det ingen relevans har, kan det være lige godt. Du skal jo give dine besøgende det de vil have, ellers smutter de jo bare igen. Men husk at gode domænenavne i form af søgefraser, er altid bedst hvis du har søgeoptimering på selve sitet. Så hvis nu at ord1ord2.com er "cookingmaster.com", ville du få mest ud af at lave et forum om at lave mad, eller en opskriftsamling måske. Med en søgefrase som domænenavn, har du lettere ved at komme op i google vedrørende det emne. Men jeg skal lige sige at det faktisk ikke er den største indflydelse domænenavnet har :) Og hvis der er 4.000.000 søgninger, regner jeg også stærkt med at konkurrencen om at komme op i søgemaskinerne i det emne, bliver det svært lige meget hvad.