|
Den 1. juni opstartede jeg jo igen som seriøs webmand ved siden af min skole - og det går jo ganske fint. Og nu står der 50.000 i virksomheden som jeg jo meget nødigt vil betale alt for meget viksomhedsskat af. Så mit spørgsmål er lidt - hvad kan jeg købe med god samvittighed uden at blive alt for meget uvenner med skattefar. Programlicenser osv. er på plads. Kamera Et digitalt spejl-refleks kamera til 5.000-6.000 - det kan vel ikke være noget problem. Hævesænke-bord & kontorstol Til 7.000-8.000 - der er jeg lidt mere i tvivl - kan jeg kun trække halvdelen af dette fra? Da det jo kommer til at stå i vores lille bitte lejlighed og også vil blive brugt af min kæreste når hun skal tjekke mail osv. Kontorstol er lidt det samme, men har tænkt på en lækker egonomisk sag. Printer Jeg har endnu ikke en printer - det er ikke helt optimalt, så de første 20 fakturaer er blevet sendt elektronisk. Den burde jeg ville kunne trække fuldt fra - eller hva'? Og kan i anbefale en god én, skal kunne printe gode test af tryksager ud. Hvad kan man ellers købe? |
Hej Kristian,
Køb en ordentlig monitor a lá Eizo eller LaCie; det er omkring 10.000
Køb ekstraudstyr til kameraet a lá stativ, skoblitz, linser.
Køb kurser i det du gerne vil lære mere om.
Køb reklame (men så risikerer du at ryge langt over de 50k)
Mht til printer; skal den kunne lave et proof så er det nok en Epson 2400 som minimum, eller en brugt Epson 2000+. Drøn forbi www.goecker.dk og se nogle testprint inden du beslutter dig. Det begynder jo også at fylde hvis du skal have en A3 printer stående.
Bliv gratis medlem