Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En 301 redirect - Er det forsvarligt?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, nu er jeg ved at se på det, men er stødt på noget jeg ikke helt forstår.

Hvis vores gamle shop, som vi kalder SHOP-OLD, har nogle indgående links, hvor keywordet "sort kaffe" bliver brugt som anchor tekst ind på en side, som omhandler sort kaffe på SHOP-OLD.

Den nye shop SHOP-NEW, har også en side, som er optimeret til keywordet "sort kaffe".

Ville det være bedst i dette tilfælde at lave unikke redirects? Så SHOP-NEW's "sort kaffe" side, får glæde af SHOP-OLD's indgående "sort kaffe" link?

Eller er det fint at lave en

RedirectMatch 301 ^.*$ http://www.SHOP-NEW.dk

? :-)

Det skal lige siges, at SHOP-OLD ikke har ret mange af disse dybe indgående links.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:04

Gamle URL'er skal altid redirectes til den mest relevante nye side. Det får du mest ud af både i brugeradfærd og SEO.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 22:20

Jesper Jørgensen:

Gamle URL'er skal altid redirectes til den mest relevante nye side. Det får du mest ud af både i brugeradfærd og SEO.

Mvh Jesper Jørgensen

Hej Jesper.

Mange tak.

Ville det have en negativ effekt at 301 redirecte alt til forsiden af den nye side?

Da det andet kræver meget arbejde, og det er meget få, dybe indgående links vi har til SHOP-OLD.

Smykker til mænd  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:48

Mikkel F. Andersen:
Ville det have en negativ effekt at 301 redirecte alt til forsiden af den nye side?

Hvis du har de samme produkter, så vil du opnå den effekt at kunderne kommer til forsiden og skal overveje om de skal finde det produkt de ellers havde fundet.

Mikkel F. Andersen:
Da det andet kræver meget arbejde, og det er meget få, dybe indgående links vi har til SHOP-OLD.

Hvor få links snakker vi om? For så kræver det da ikke ret meget arbejde? Men snakker vi om mange sider, så kan man godt lave et lille program der kan finde de links der findes og så kan man nemt lave det nye link.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 23:09

Niels:

Mikkel F. Andersen:

Hvis du har de samme produkter, så vil du opnå den effekt at kunderne kommer til forsiden og skal overveje om de skal finde det produkt de ellers havde fundet.

Mikkel F. Andersen:

Hvor få links snakker vi om? For så kræver det da ikke ret meget arbejde? Men snakker vi om mange sider, så kan man godt lave et lille program der kan finde de links der findes og så kan man nemt lave det nye link.

Vi får højest 5 klik om dagen fra google på SHOP-OLD.

Men vi er sådan set bare interesseret i at gøre det bedste, rent SEO mæssigt for den nye shop.

Kan det lade sig gøre, at redirecte et par sider, som ligger i roden, fx. hej.php og hello.php, til 2 forskellige sider i den nye shop, mens man sender resten til forsiden?

Så man får noget der ligner, 3 linjer i .htaccess? :-)

Smykker til mænd  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:11

Mikkel F. Andersen:
Kan det lade sig gøre, at redirecte et par sider, som ligger i roden, fx. hej.php og hello.php, til 2 forskellige sider i den nye shop, mens man sender resten til forsiden?

Sagtens..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 09:31

Perfekt! Så blev det vidst løst.

Tak.

Smykker til mænd  

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41