Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale fragten?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal.dotm 0 0 1 190 1085 mcStyling.dk 9 2 1332 12.256 0 false 18 pt 18 pt 0 0 false false false

Hej Amino folk

 

Jeg bestilte for et par uger siden, et produkt over nettet, og modtog det dagen efter, dog lidt undren da jeg ikke havde betalt for produktet. På deres hjemmeside står der:

”Når vi har modtaget din bestilling, fremsendes fakturakopi til betaling via Netbank.
Så snart indbetalingen er registreret fremsendes varen”

 

Havde enlig fortrudt min handel, og ventede på at jeg modtog faktura mailen, så jeg kunne annullere den, men pakken kom mig i forkøbet, trods jeg ikke havde modtaget nogle fakturakopi som jeg skulle betale, inden de ville sende.

 

Var lidt træls, men ikke andet at gøre end at sende pakken tilbage, hvilket jeg gør, på min regning, skriver samtidig en mail, til firmaet, hvor jeg skriver at jeg sender pakken retur, og gør dem opmærksom på deres betalingsmåde ikke stemmer overens med det som står på deres hjemmeside.

 

Modtager efterfølgende følgende mail:

”Jeg må desværre bede dig om at indbetale forsendelse omkostningerne, da dette er en bog vi har i kommission for xxxxxx.”

 

Det er så her mit spørgsmål kommer: Skal jeg betale det?

 

Jeg har søgt en del på nettet, men står ikke rigtig noget om hvem der skal betale dette, kun hvem der skal betale tilbageforsendelsen, hvilket selvfølgelig er forbrugeren (mig) når produktet ikke fejler noget.

 

Håber i kan hjælpe

 

MVH

Torben V

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal rigtigt nok selv betale for returporto.

Men hvis du har returneret alt du købte, skal fragten også refunderes. Så nej det skal du ikke betale.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for dit svar.

Har du noget som kan dokumentere det? Altid rart at vedlægge bevis på ens påstand, i disse sager.

Mvh

Torben V

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et indlæg om samme emne.

http://www.amino.dk/forums/p/7142/63774.aspx#63774

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:

Du skal rigtigt nok selv betale for returporto.

Men hvis du har returneret alt du købte, skal fragten også refunderes. Så nej det skal du ikke betale.

Din sætning nr. 2 lyder lidt underligt. For han hænger altså stadig på returportoen, os selvom han returnere alt. Han får godtgjort den porto, som fremsendelsen af varen har kostet, men derfor ender han jo stadig med en regning på 70 kr...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde nægtet modtagelsen af pakken eller indleveret den hos Post Danmark uden at pakke den op, så kunne den returneres uden omkostninger

Returforsendelsen skal du selv betale.

 

Forsendelsen til dig fra sælger skal du ikke betale, med mindre det er et erhvervskøb, som ikke er omfattet af samme returret som private.

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har betalt returforsendelsen, men de mener jeg også skal betale for forsendelsen af pakken, hvilket jeg finder meget underligt.

Det er privat handel.

 

Mvh Torben V

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben V:

Altså jeg har betalt returforsendelsen, men de mener jeg også skal betale for forsendelsen af pakken, hvilket jeg finder meget underligt.

Det er privat handel.

 

Mvh Torben V

Det skal du ik. Ifølge reglerne om fjernhandel, så får kunden det fulde beløb refunderet inkl porto, hvis hele ordren returneres... Og det er jo tilfældet i denne sag. Det eneste du skal betale er returportoen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay lyder super, jeg vil skrive til dem, at jeg ikke vil betale mere end returportoen som jeg har gjort.

 

Men det kommission har intet at sige? jeg aner nemlig ikke rigtig hvad der menes med det.

 

Mvh Torben V

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige, at dem du har handlet ved først selv har betalt for indkøbet af varen, når du har købt den. Derfor føler de nok, at de nu er "brændt inde" med varen, og at du derfor skal betale lidt for det. Men det har de bare ingen ret til. Hvis varen havde været specialfremstillet til dig, var det en anden sag.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)