Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god selvhjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med alle de spørgsmål man stilles overfor som selvstændig mht. moms og skat mv., så er det faktisk en rigtig god ide at købe en revisormanual.

Det er en bog næsten alle revisorer har. Det er en meget letlæselig bog, som behandler næsten alle emner alfabetisk. Til hver emne er der henvisninger til gældende regler i ligningsvejledninger mv., såfremt man har behov for dybdegående information.

Af interessante emner kan nævnes:

Afskrivninger, fakturakrav, firmabil, fri telefon, goodwill, kilometerregnskab, leasing, lønaftaler, moms, nøgletal, personalegoder, reklame, restskat, kontor i hjemmet, udbytte, varelager samt årsregnskabsloven.

Men ellers beskrives emnerne kort og præcis, alle beløbsgrænser samt tidsfrister mv. er med i bogen.

Bogen er på ca. 140 sider og koster vist omkring kr. 200 ex. moms.

I samme serie findes en bog kaldet Momsmanual og EksempelManual. Begge også meget nyttige til den selvstændige.

Jeg får ikke provision fra revisormanualen men vil gerne slå et slag for en rigtig god bog, som også er ideel for iværksættere og selvstændige.

Se evt. mere på www.revisormanual.dk hvor bestillinger kan foretages mv.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:03
Dem har jeg også, og det er guld værd

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:49
Revisormanualen er et glimrende opslagsværk (hold jer for guds skyld væk fra "Skatten"). Flere af mine revisor-kunder bruger den, men personligt bruger jeg den ikke og har da fundet enkelte fejl m.v. i manualen.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)