Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er netop blevet iværksætter indenfor import af tøj fra Østen.

Da jeg har rejst en del i Østen og selv er født derude samt tale/skrive sproget,

har jeg nu gået med en tanke om også at starte et konsulentfirma,

hvor jeg gerne vil rådgive virksomheder, der ønsker at importere fra Østen.

Er der et behov, tror I? eller er det en dum idé?

Jeg vil være glad for ethvert råd.

Hilsen fra den glade iværksætter.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:20
Troede de snakkede mere end et sprog derude.
Men ja der er helt sikkert et behov. Du kan dels arbejde på bestilling. Men også selv opbygge kontakte derude og derefter tage fat i en dansk virksomhed du synes der passer i profilen og derved lave match, som du så skal tjene nogle procenter på.

Held og lykke med det. Kom endelig med et par eksemplar på hvad du får lavet af aftaler når det kommer så langt.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:21
Jeg er slev blevet snydt ved en ordre fra Kina betalt med bankoverførsel.

Da varerne kom vejede de kun 3-400 kg mod 1000kg som det skulle veje.

Problemet var at beløæbet var for lille til at jeg vill ekaste mig ud i omkostninger til et "Letter of Credit" (LOD).

Hvis du kan få gode tilbud på LOD, eller evt. aftale om inspektion af varerne inden de afskibes fra Østen burde dette have betydelig værdi for iværlsættere der vil handle med østen.

/Jesper 

Tilmeldt 2. Mar 06
Skrevet kl. 09:25
Tusind tak til jer begge 2 og ja, de taler mere end ét sprog:-)

Nu taler jeg så kun et sprog fra Østen, nemlig der hvor jeg blev født.

Efterhånden som jeg har rejst rundt i flere lande i Østen, opstår der et ønske

om at starte noget op i kraft af de mange kontakter, som jeg har fået.

Rigtig god weekend.

Jeg vil holde jer orienteret hvordan det går.

Mange hilsner,

Sonja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hejsa

Ideen er fin, men du bør nok checke hvor meget de danske ambassader i forvejen hjælper på det område. Jeg ved at de gør en del i rådgivning, men er ikke helt klar over hvor meget det er.

Tilmeldt 2. Mar 06
Skrevet kl. 09:51
Hej Jacob,

Tak for dit råd.

Jeg har nemlig brugt den danske ambassade, da jeg skulle starte mit firma op

og jeg opdagede at jeg kom længere i kraft af at jeg kunne sproget.

Derfor opstod der et ønske fra mig om at være et sted, hvor virksomheder kunne få hjælp

fra A-Z med import af varer fra Østen. Om det så var hjælp med korrespondance eller opsøgning af kontakter.

Mvh. Sonja

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:33
Hej Sonja

Jeg tror bestemt, at der er et marked. Hvis du er usikker på det, så vil jeg gerne hjælpe med en markedsundersøgelse af området, inden du går igang med det.

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 2. Mar 06
Skrevet kl. 21:28
Hej Rikke,

Tusind tak for svaret.

Det lyder rigtigt interessant og jeg vil gerne overveje dit tilbud om en markedsundersøgelse.

Hvad koster sådan en undersøgelse?

Mange hilsner

Sonja

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:14
Hej Sonja

Prisen kommer an på opgaven. Men en markedsanalyse kan laves fra 6000 kr. og op efter. Det afhænger af, om du selv indsamler data eller jeg skal gøre det. Er det kun i Danmark eller er det en i flere lande? Men du må meget gerne ringe til mig på 46934654, så vil jeg meget gerne give dig en fast pris, så der ikke kommer overraskelser.

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:01
Hej Sonja,

jeg laver ikke andet end det du snakker om, så jo der er et marked. Men det der efterspørges mest er kvalitetskontrol og leverandører der er vant til at producerer for vestlige virksomheder. 

Hvis du ikke kan tilbyde kvalitetskontrol, så lad være, for så kommer du til at ligge vågen om natten, hver gang du har en container på vej. En ting er nemlig helt sikkert at uanset hvor godt du kender en leverandør, og jeg kender efterhånden over 300 fabrikker eller mere, så vil der komme et tidspunkt hvor det er gået lidt for stærkt eller hvor der har været misforståelser med fabrikken eller kvaliteten bare ikke er som aftalt. Er det en leverandør man bruger ofte, så finder man også ud af det, men er det første gang man bruger leverandøren, så er det bare ærgeligt. Så kan man stå med en bunke varer, som ikke kan sælges.

Har du selv erfaring med import fra Asien. Har du prøvet at få noget produceret i Asien og sendt til Danmark? Det vil være vanskeligt at rådgive en anden virksomhed til at bruge en bestemt leverandør, hvis man ikke ved hvad de reelt kan.

Det er min holdning, at det ikke er nok at have rejst i Asien og have nogle kontaker for at slå sig ned og rådgive om Asien. Du er nødt til at vide mere om hvordan forretninglivet i Asien fungerer. Det er noget helt andet end bare sprog og levevis (jeg ved godt du har boet i Asien). Det er i princippet det samme i Danmark. Kender du ikke de forretningsmæssige spilleregler, så lær det eller find på noget andet.

Mvh

Karin Wheler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)