Jeg er så småt ved at starte mit hobby indretningsfirma op, har website(men endnu ingen kunder).
Jeg har oprettet en fanside på FB og overvejede at lave en firmaside på linkedin.com men ved ikke om det er en god idé?
Skal jeg lade mig momsregistrere og have et cvr-nummer inden jeg reklamerer mere for min virksomhed?
Jeg har taget et kursus i boligstyling og er igang med uddannelsen til både Multimediedesigner og indretningskonsulent, så jeg ville ikke kunne give virksomheden min fulde opmærksomhed, hvis der den vej igennem skulle få nogen kunder....
Personligt, så ville jeg forsætte projektet som en hobby, da det tager generelt lang tid at skabe et kundegrundlag der er stort nok til at en virksomhed kan eksistere.
Ligesom alle andre brancher, så brug tid på at få erfaring igennem fast arbejde, der kan du evt. skabe dig kontakt til et netværk af kommende kunder og samarbejdsrelationer for senere brug. Du vil ligeledes skabe dig et navn der igennem.
Du kan jo altid tag de småopgaver som kommer løbende og lave dem om aften.
Der er ingen grund til at tag en risiko med større investeringer og en masse administration pga SKAT, da du snakker om at lade dig moms registreres.
Mange gange kan det ikke betale sig at lade sig momsreg, hvis der intet sker i virksomheden. Når du moms reg så skal du selv udfylde selvangivelse og hvert kvatal udfylde moms blanket på SKAT.dk.
Med mindre du allerede har et netværk af kunder som vil bruge dig.
Kan det ikke betale sig og lade sig moms reg. :) jeg har da aldrig hørt noget så tøset.
Klart du skal moms reg. Tænk på alle de fradrag du går glip af. :)
Gu er det da hårdt og komme i gang men kom da lige ind i kampen og på med hansken.Ja du skal oprette dig alle de steder du kan komme til. Invitere bormesteren til åbnings fest (så er du da sikker på prassen kommer)
Nej spøg tilside aldrig lyt til dem der siger det ikke kan lade sig gøre. Og altid gør det modsatte af dem så kan du ikke komme helt galt afsted.