Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af hobbyfirma på Linkedin.com??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er så småt ved at starte mit hobby indretningsfirma op, har website(men endnu ingen kunder).

Jeg har oprettet en fanside på FB og overvejede at lave en firmaside på linkedin.com men ved ikke om det er en god idé?

Skal jeg lade mig momsregistrere og have et cvr-nummer inden jeg reklamerer mere for min virksomhed?

Jeg har taget et kursus i boligstyling og er igang med uddannelsen til både Multimediedesigner og indretningskonsulent, så jeg ville ikke kunne give virksomheden min fulde opmærksomhed, hvis der den vej igennem skulle få nogen kunder....

Hvad vil I råde mig til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

Hej Lone.

Personligt, så ville jeg forsætte projektet som en hobby, da det tager generelt lang tid at skabe et kundegrundlag der er stort nok til at en virksomhed kan eksistere.

Ligesom alle andre brancher, så brug tid på at få erfaring igennem fast arbejde, der kan du evt. skabe dig kontakt til et netværk af kommende kunder og samarbejdsrelationer for senere brug. Du vil ligeledes skabe dig et navn der igennem.

Du kan jo altid tag de småopgaver som kommer løbende og lave dem om aften.

Der er ingen grund til at tag en risiko med større investeringer og en masse administration pga SKAT, da du snakker om at lade dig moms registreres.

/Glenn

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 09:26

Hej Glen..

Takker for dit svar, forstod dog ikke den sidste sætning...

Skal jeg lade mig momsregistrerer?

Har endnu ingen betalende kunder, men skal til at lave nogen indretninger gratis for at få noget erfaring...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Hvis vi taler b2c...vent med at momsregiustrere dig.

B2b momsregistrer dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

Hej igen.

Mange gange kan det ikke betale sig at lade sig momsreg, hvis der intet sker i virksomheden. Når du moms reg så skal du selv udfylde selvangivelse og hvert kvatal udfylde moms blanket på SKAT.dk.

Med mindre du allerede har et netværk af kunder som vil bruge dig.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:52

Kan det ikke betale sig og lade sig moms reg. :) jeg har da aldrig hørt noget så tøset.

Klart du skal moms reg. Tænk på alle de fradrag du går glip af. :)

Gu er det da hårdt og komme i gang men kom da lige ind i kampen og på med hansken.Ja du skal oprette dig alle de steder du kan komme til. Invitere bormesteren til åbnings fest (så er du da sikker på prassen kommer)

Nej spøg tilside aldrig lyt til dem der siger det ikke kan lade sig gøre. Og altid gør det modsatte af dem så kan du ikke komme helt galt afsted.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:53

Nu ved jeg ikke hvordan du har fået lavet din hjemmeside men få den lavet til og ligne et hjem der skal indrettes

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:55

Og lige lidt mere fra min :) Hvis du skal gøre noget gratis så kun for dronningen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

"Kan det ikke betale sig og lade sig moms reg. :) jeg har da aldrig hørt noget så tøset."

Nu kan jeg se en smiley på teksten, så skal den forståes ironisk ?

Ellers må du da meget gerne læse min tekst igen. Den starter med "Mange gange..." Wink

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 11:53

Hmmm, jeg blev ikke så meget klogere med denne diskussion...

Jeg ved stadig ikke om jeg skal vente til jeg kan bruge al min energi på firmaet, med at orette en firmaside på linkedin.com?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)