Jeg har en lille hobbyside med data om BMW'er: www.specs4bmw.com. Den startede egentlig med at hedde bmwworld.dk men BMW AG mente navnet var i strid med nogle rettigheder, så det blev lavet om. Alt er nu skrevet på engelsk, og jeg håbede derved at kunne få nogle flere besøgende. Dette er bare ikke sket. Fra at have beskedne 40 besøgende om dagen, er jeg nu nede på ca 5. Og det undre mig, faktisk rigtig meget, for det nye site har jeg prøvet at google optimere på bedste vis. Jeg søger normalt på google.dk("på nettet") og der har jeg pæne resultater(selvom jeg er logget ud), når jeg søger på de mest oplagte sætninger og søgeord. Derfor kunne jeg ikke begribe det meget lille besøgsantal. Den anden dag var jeg inde på google.com, lidt ved et tilfælde, og prøvede at lave de samme søgninger der. Nu kom der jo så et helt andet resultat, hvor jeg kunne finde mit site på side 8 og højere. Det gav pludselig mening med det lille besøgsantal. Spørgsmålet er jo så hvorfor? Hvorfor ranker jeg _meget_ højere på google.dk, når siden intet har med Danmark at gøre, og kan jeg lave noget om for at ændre det? På forhånd tak. |
Jeg kan ikke af kildekoden se hvordan din adsense-kode er skrevet, men det kan du se i dit kontrolpanel. Hvis ikke sproget (og området) er sat til engelsk, så kan du hente lidt dér.
Dernæst bemærker jeg, at din footer indeholder reference til en dansk hjemmeside under design. Det synes at være det eneste som peger i retning af Danmark. For at score højere skal du måske huske følgende muligheder for at skabe bedre backlinks:
- kontakte klubber med BMW-guf, som kan linke til dig
- Brug link til din side i din signatur - både i fora (inkl. Amino), i nyhedsgrupper og alle andre steder. Skab "karma" om man så må sige.
- brug sociale netværk - inkl. Twitter og Facebook.
Bare et par strøtanker. Hvis jeg dykker videre ned i siden senere på aftenen skal jeg nok vende tilbage med hvad jeg evt. kommer i tanke om.