Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google.dk vs. google.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille hobbyside med data om BMW'er: www.specs4bmw.com. Den startede egentlig med at hedde bmwworld.dk men BMW AG mente navnet var i strid med nogle rettigheder, så det blev lavet om.

Alt er nu skrevet på engelsk, og jeg håbede derved at kunne få nogle flere besøgende. Dette er bare ikke sket. Fra at have beskedne 40 besøgende om dagen, er jeg nu nede på ca 5. Og det undre mig, faktisk rigtig meget, for det nye site har jeg prøvet at google optimere på bedste vis.

Jeg søger normalt på google.dk("på nettet") og der har jeg pæne resultater(selvom jeg er logget ud), når jeg søger på de mest oplagte sætninger og søgeord. Derfor kunne jeg ikke begribe det meget lille besøgsantal. Den anden dag var jeg inde på google.com, lidt ved et tilfælde, og prøvede at lave de samme søgninger der. Nu kom der jo så et helt andet resultat, hvor jeg kunne finde mit site på side 8 og højere. Det gav pludselig mening med det lille besøgsantal. Spørgsmålet er jo så hvorfor? Hvorfor ranker jeg _meget_ højere på google.dk, når siden intet har med Danmark at gøre, og kan jeg lave noget om for at ændre det?

På forhånd tak.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:15

Jeg kan ikke af kildekoden se hvordan din adsense-kode er skrevet, men det kan du se i dit kontrolpanel. Hvis ikke sproget (og området) er sat til engelsk, så kan du hente lidt dér.

Dernæst bemærker jeg, at din footer indeholder reference til en dansk hjemmeside under design. Det synes at være det eneste som peger i retning af Danmark. For at score højere skal du måske huske følgende muligheder for at skabe bedre backlinks:

• kontakte klubber med BMW-guf, som kan linke til dig
  • Brug link til din side i din signatur - både i fora (inkl. Amino), i nyhedsgrupper og alle andre steder. Skab "karma" om man så må sige.
  • brug sociale netværk - inkl. Twitter og Facebook.

Bare et par strøtanker. Hvis jeg dykker videre ned i siden senere på aftenen skal jeg nok vende tilbage med hvad jeg evt. kommer i tanke om.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:18

Fandt i øvrigt dette øverst i kildekoden:

<meta name="copyright" content="BMWworld.dk" />

Kigger på det senere... :-)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 21:38

Tak for hurtig respons.

Adsense havde jeg slet ikke tænkt på kunne have en indflydelse. Nu har jeg ledt op og ned, men kan ikke finde et sted man kan sætte sproget eller området på anoncerne. Er det ikke adwords du tænker på der?

Backlinks er jeg godt klar over, og arbejder løbende på at få flere.

Jeg kan nu godt forholde mig til at jeg internationalt ligger så langt nede på søgeresultaterne(der er jo stor konkurrence), men det undrede mig hvorfor jeg bliv vildledt på google.dk.

<meta name="copyright" content="BMWworld.dk" /> løb jeg faktisk over i går. Det må være et levn fra den gamle side, men troede ikke det havde nogen betydning overhovedet.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er noget vrøvl det med AdSense..

Få nogle links fra nogle sider i USA og fra lignende .com domæner. 

Din side er hostet i Danmark, hvorfor Google højst sandsynligt tror, at din side er mest henvendt til danskere. Skift server til USA og dine resultater i DK vil formentligt forværre, imens dine resultater på google.com vil blive bedre med tiden. 

Og husk nu på, at du lige har startet specs4bmw.com op - Du kan ikke forvente samme besøgstal, som med bmwworld.dk til at starte med og slet ikke, når du nu prøver at ramme .com markedet.. 

Copyrightet har heller ingen betydning overhovedet i SEO sammenhæng.

Held og lykke... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:15

Lige for at knytte endnu en kommentar til Adsense-delen, så kigger google på din IP, når den skal beslutte hvilket sprog adsense skal være. 

Dette er også grundent til, at du kan gå ind på store amerikanske sider og se slanke-annoncer på dansk.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:27

Jeg er også ret overbevist om at to identiske hjemmesider i henholdvis google.com og google.dk vil ligge vildt langt fra hinanden da der er så mange .com sider sammenlignet med lille DK, så det er meget nemmere at ligge nr1 i google.dk sammenlignet med at ligge nr1 i google.com på de samme key word/key phrases på henholdsvis dansk/engelsk, så hvis din målgruppe primært er dansk ser jeg ingen grund til at have en .com adresse. 

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:40

Tak for svarene. Jeg hælder måske også mest til at det er den danske server der gør udfaldet. Har dog ingen planer om at ændre det, da siden mest af alt er til hobbybrug.

Jeg væbner mig med tolmodighed, og prøver at optimere endnu mere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:27

Kent Medom:

Tak for svarene. Jeg hælder måske også mest til at det er den danske server der gør udfaldet. Har dog ingen planer om at ændre det, da siden mest af alt er til hobbybrug.

Jeg væbner mig med tolmodighed, og prøver at optimere endnu mere.

Det forstår jeg ikke. Du vil ikke ændre server på den fordi det kun er til hobby. Men alligevel vil du optimere videre? Enten er du interesseret i flere brugere eller også er du ikke! Og at skifte server til USA kan være en af de mest omksostningseffektive måder at få flere besøgende på.

Du kan evt. tilmelde sitet til Google Webmaster Værktøjer og angive at det skal være målrettet med fx. USA. 

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 21:04

Jeg har nok været lidt uklar i mit svar. Siden er ikke målrettet til USA. Ikke, at folk fra USA ikke må bruge den, men det er lige så meget til resten af verden. Jeg har i google webmaster ikke angivet målgruppe, af samme grund.

Jeg kunne da godt skifte server til USA, men får jeg så ikke det omvendte problem i forhold til Europa og resten af Verden?

Da jeg skrev at siden var til hobbybrug, var det mest fordi jeg ikke drømmer om at tjene kassen på den, men for at yde en gratis service, og blive klogere på SEO. At gå fra dk til com var for at se forskellen SEO' mæssigt, nu jeg alligevel skulle skifte navn.

Jeg er dog meget lydhør og tager imod alle gode råd :o)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)