Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Har et spørgsmål, da jeg er i tvivl om det her..

Hvis jeg skal bestille varer fra en leverandør, og på den seddel med indkøbspriser står der: pris excl. moms.

Men hvis jeg er momsregistreret, så skal jeg vel ikke medregne moms i de indkøbspriser.

Hvis der f eks står 2000 kr excl moms, så er det vel bare 2000 kr og ikke mere hvis jeg er momsregistreret.

???

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:56
Når du indrapportere til SKAT skal du indrapportere din moms af din omsætning og din moms af dine køb. De to beløb trækkes fra hinanden og du skal betale differencen. Men det betyder så også at du skal betale din indkøbspris med moms.  Når professionelle  taler priser  er det ofteste  prisern excl. moms, da du  jo formentlig kan trække momsen fra. Altså når du får besked om at prisen er 2.000 kr. skal du reelt betal 2.500 kr. for varen hvorefter du sidenhen får de 500 kr. tilbage af SKAT.

Giver det mening?

Fra København
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:08
ja det gør det egentlig

men så når jeg bestiller den vare ved leverandøren, og hans pris er 2000 excl moms, så skal jeg betale ham, når jeg bestller   2500

er det korrekt?

fordi blev i tvivl om det når man er momsregistreret

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:42
Ja det er korrekt, hvis den pris han har opgivet til dig er prisen uden moms, det skal du selvfølgelig sikre dig først, men er det tilfældet, så betaler du kr. 2500 og får de 500 retur når du sidenhen indrapportere moms til SKAT.

Held og lykke med butikken!

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:03
En lille tilføjelse, til den ellers let forståelig forklaring.

Der forudsætter selvfølgelig at din leverandør er momsregistreret.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)