Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Booking til ny-opstartet bands/solister

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har fået den idé at måske opstarte et lille bureau som skulle formidle booking til ny-opstartet bands, og solister.
Jeg vil I hvert fald starte I Odense, hvor jeg ved der er steder som Posten, Studenter huset, Magasinet, Internationalt hus, og Kansas City.

Er der nogen der har erfaring med dette, eller har en idé til hvordan jeg kan gøre det?

Senere kunne jeg evt godt bruge 2 mand/kvinder - I Århus og København!

Bring it! ;)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:00

Sørg for at kunne tilbyde dine kunder noget:

1) Musikerne
2) Aftagerne af musikanterne

Om det er i form af, at du har fantastiske kontakter til nogle spillesteder rundt om i landet eller at du har en hjemmeside, som har 500 besøgende er ikke så vigtigt. Det vigtige er, at du kan tilbyde dem noget, som de ikke selv har på hånden :-)

Du kunne starte med, at kontakte en masse spillesteder og fortælle om din ide. Fortælle at næste gang de skal booke et band, så bør de kigge forbi din hjemmeside, hvor du samler masserne.

Herefter sætte en hjemmeside op, hvor musikerne ved, at de vil blive set og evt. kontaktet af spillesteder. Evt. kunne der ligge eksempler på deres musik og et band kunne have noget ala et CV på din hjemmeside.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 16:11

True...

Jo mere jeg tænker på min Idé, jo mere tror jeg at det er et management bureau jeg tænker på.
Fordi vil nemlig ikke lave en side, hvor folk kan vælger musikere, jeg kunne tænke mig at opsøge et band som jeg finder godt, og ser muligheder I, også finde steder de kan spille, og hjælpe med promotion.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 09:08

I er også velkommen til at skrive til mig på

Mathias@greenex.com

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:40

Hejsa,

Det er egentlig en ret god idé - den er selvfølgelig brugt af rigtig mange. Men for mit eget vedkommende kunne jeg rigtig godt bruge en manager, som aktivt gjorde noget for at skaffe mit band flere jobs.

Vi opsøger selv de fleste arrangementer igennem et stort netværk af kontakter og vi er da også tilknyttet nogle bookingbureauer, men det er ikke det store man hører fra dem. Ikke at jeg vil klandre dem for at tage deres job useriøst, men de har RIGTIG mange bands/artister i deres "fold" (det skal de have for at få det til at løbe rundt).

Som band vil det være rigtig dejligt med en manager, som jævnligt ringer og fortæller at vi skal spille "der" til "det der" og I får "det her". Så bestemmer du som manager selv, hvor stor din provision skal være. Kan du sælge bandet for en halv million, så skal du da være hjertelig velkommen til at tage 2-300.000 i provision Stick out tongue

Alle bands har jo en pris, som de gerne vil spille for - så du skal blot ligge din del oven i den.

Hvis du har nogle gode idéer eller mangler et band at promovere, så skriv endelig (martin@rightontime.dk)

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)