I forbindelse med forretnings rejse til Danmark vil jeg have fat i mobil bredbånd. Jeg skal bare have det i 20 dage herefter skal det først bruges når jeg er i Danmark igen, altså ingen abonnement.
Hvad skal man vælge (har set en den forskellige men ved ikke hvad der virker)
Oister og CBB kører uden binding, og hos CBB kan du endda købe fra dag til dag. Det er da smart ;)
Hilsen Morten
Vi har OiSTER og de kører sådan set Ok.... MEN.. hvis du har en ekstern IMAP mailserver som du kører over, skal du ikke vælge OiSTER, for det kan de ikke køre med og de kan heller ikke åbne for nogle porte. Vælger du OiSTER skal du skifte din mail til at køre med "smtp.oister.dk" og så skifte over til dig egen når du ikke er på farten, f.eks. "imap.udbyder.dk"
Tror ikke kun det er OiSTER der har dette problem, så ved ikke om der er andre der understøtter dette. Men ok, hvis det er et kort visit kan man jo nok leve med at ændre smtp adressen og så 20 dage efter ændre den igen
Hvis du selv har et modem kan du slippe med at betale for en enkelt måned hos Oister (3). Check også Telmore (TDC) og CBB (Telenord). Bemærk dog at du ikke får lov at roame på billigløsningerne. Hvis du alligevel opholder dig i en (dansk) storby dækker de nok alle sammen lige godt.
http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand_xs/ - 25 kr. pr. dag du bruger det, max. 399 kr./mnd. - modem koster 99 kr. fragtfrit - ingen hastighedsbegrænsning (du får det netværket kan levere på det givne tidspunkt - teoretisk max. 3,6 Mbit / 1,4 Mbit)