Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat på din næste Apple computer - % % % % procenter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville høre, om der var nogen på Amino, der havde prøvet at handle med Apple, hvor de havde får nogle procenter?

Jeg står og skal købe en ny arbejdsplads til en ordenlig pose penge, så rabat betyder en del for mig, hvis jeg ikke skal gå fra hus og hjem, for at få råd!

Jeg vil gerne have nogle erfaringer, så jeg er i en bedre position når jeg skal prøve at få noget rabat hos Apple.

Jeg har allerede været i kontakt med Fona der kunne give mig 5% på alle Apple produkter, men jeg ved at det er muligt at komme højere end det, men hvor højt?

PS: Beklager jeg har måtte skrive det her indlæg flere gange, men har ikke fået den opmærksomhed som jeg søgte på min anden tråd, så tænkte jeg ville prøve med en mere fangende overskrift, håber i kan tilgive mig :)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Skrevet kl. 13:34

Overskriften skulle selvfølgelig have været "Rabat på "MIN" næste Apple computer", beklager hvis du er blevet ledet i fordærv :)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Skrevet kl. 15:48

Har du evt. handlet med FONA eller en anden Apple re-seller, hvor du har fået rabat, vil jeg meget gerne høre fra dig!

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 17:31

Hej Anders

Jeg har tidligere haft en stilling hvor vi bl.a. solgte Apple til den fotografiske branche og kan fortælle dig at du skal være glad for dine 5% !

Som forhandler ligger avancen på en æblemaskine typisk på 5-8% så det bliver ikke nemt at få rabatten højere op.

Du skriver at du skal bruge en arbejdsstation, og her er der nok noget mere at spare. Nu tænker jeg på den samlede løsning der includerer RAM, ekstra HDD, grafisk skærm, software mm.

For at få en god samlet pris og professionel rådgivning, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til 3G (det er ikke dér jeg arbejdede men hos en af deres konkurrenter).

3G
Bjørn Holms Allé 22
8260 Viby J
T: 70232200
www.3g.dk

Bedste hilsener Brian

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Skrevet kl. 19:46

Hvordan kan det så lade sig gøre, at de kan få 15% på UNI, og det er gennem et firma der selv tjener på at videre sælge Apple laptops?

Jeg vil prøve at tage kontakt til 3G, mange tak for det!

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:16
når du køber en computer med studierabat, er det Apple som giver rabatten og ikke forhandleren.
Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Skrevet kl. 10:11

Jamen så må jeg da også kunne kontakte apple og få et tilsvarende tilbud?

Er det evt. muligt at købe det igennem en ven der går på UNI, og så stadig købe det igennem firmaet?

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Fra  Workflow Skrevet kl. 16:19

Hvorfor skulle Apple give dig en større rabat end forhandlerne får? Der er kunder der køber en maskinpark på 30-40 ad gangen og de har en lille chance for at forhandle sig til en god rabat.

Når du køber een computer, er du jo ikke anderledes end resten af de kunder der handler i MacStore/Humac/3G osv.

Hvis du køber via en ven og han får en studierabat, står det ham frit for at sælge computeren videre til dig som et salg fra privat til dit firma. Spørgsmålet er om det kan svare sig da han ikke får momsen retur og derfor bliver nødt til at tage højde derfor når han sælger videre.

Ex.:

Din ven køber en maskine til 100kr incl moms og får 15%rabat. Pris kr. 85,- incl moms

Han sælger videre til dig - Pris kr. 85  Af disse 85 har du intet momsfradrag så det er 85 nettokroner.

Alternativt køber du maskinen selv uden rabat. Pris 100kr. incl moms

Du har momsfradraget og slipper derfor med at have en nettoudgift på 80 kr - altsår en besparelse på 5% i forhold til "venneløsningen"

Vh Brian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)