Goddag Jeg bor i udlandet og har egen virksomhed med eget brand med en anden. Vi er som team blevet headhuntet af en textil virksomhed, som vil oprette nyt brand og have os ind som designere. Vi er så blevet enige om, min partner og jeg, at vi vil lave en prøve periode på eks. 3 mdr., hvor vi arbejder som freelance designere, og kontraken skal gå ud på, at virksomheden betaler pr design og betaler for rettighederne for disse designs. Det er den første freelance opgang som sådan, og vi er i tvivl om hvordan vi skal udregne en fee overfor virksomheden. Vi har næste møde i morgen, og skal selvfølgelig se hvad virksomheden har af forslag, men jeg ved, at de forventer et oplæg fra os, da de ved hvordan vi ellers arbejder med vores egen brand, og derfor vil jeg vi gerne være godt forberedte. ..og derfor skriver jeg til alle jer herinde med samme erfaring. Kom meget gerne med imput, spørgsmål og råd. Hvor stor en værdi skal vi sætte på os selv? Hvad skal vi have med som 'sikkerhedsnet' etc? MVH marimari |
Første freelance projekt!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)