Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype i plastic

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Første indlæg på siden, og det er et spørgsmål.

Jeg har sammen med en kammerat udviklet en ide omkring et aggregat der skal indgå i laboratorie arbejde, og som kan optimere et nuværende produkts egenskab/kapacitet. Ideen bygger på observation omkring eget arbejde, og er tænkt som en lærerig oplevelser omkring det at lave eget firma.

Det vi mangler før vi kan komme videre er en prototype på vores produkt, og derved en mulighed for proof-of-concept. Der er tale om et aggregat der har er på størrelse med en fodbold. 

Hvor går man hen og får lavet den slags, og hvilket prislejde ligger en prototype i. 

Nogen der har erfaringer med firmaer der laver plastik, og kan give lidt hints til den videre process.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 02:17

Det kommer an på emnets form, idet formen afgører fremstillingsprocessen. Derfor skal jeg se en tegning af emnet for at kunne hjælpe.

Der kan være flere muligheder lige fra den billige hvor emnet drejes, fræses og skæres ud og tii det dyre 3D print, hvor man tegner en 3D tegning og printer emnet ud i plast.

Men den optimale og villigste metode skal vælges ud  fra en vurdering af emnet.

Hvis I er interesseret kan jeg hjælpe jer med dette.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 02:34

Hej.

Gider du sende mig en mail på rasmuslykke@gmail.com - så har jeg din mail.

For skal helt sikkert i fremtiden have lavet en proto..

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:17

Hej La Motte

det kunne være intersant at se tegningerne, da pris på værktøjet afhænger af hvor mange dele former har og hvor kompliceret det endelige værktøj bliver.

Jeg kan være behjælpelig både med samlingen samt plastiken, alt arnejdet vil blive lavet her i Thailand, hvilket kunne styrke jeres markeds postition.

Hilsen Michael

Durian79@gmail.com

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 08:44

Hej

Du er velkommen til at kontakte mig, da vi ikke har lavet andet end prototyper, siden 1995.

Vi kan tilbyde dig en rådgivning i hvilken teknologi/materiale der bedst kan betale sig at benytte.

Hvis du har en 3D tegning kan du sende den til mig så kontakter vi dig og tager en uforpligtende snak om det.

Diskretion er en naturlighed.

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:14

Det lyder rigtig godt, vi er to mand igang med at udarbejde en 3D tegning og indkredse vores behov. Når det er klaret vil vi helt sikkert tage kontakt.

Hvilket prisleje befinder en prototype sig i, når det drejer sig om en mindre plast genstand uden for mange detaljer?

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 08:32

Med hensyn til prisen kan det variere meget, afhængigt af hvilken teknologi man anvender. Så at komme med et gæt ville være ligegyldigt og helt sikkert være for lavt eller højt.

Men når I har tegningen  sender i den til os, så har i en pris indenfor en time.

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:03

Hvis I kender lidt til drejebænk og fræser, så kan I regne med en timepris på 3-400 kr. Hvis prototypen kan laves i alle typer plast, kan vi vælge en plast til billige penge - under kr. 100,-.

Så hvis I under designet tager højde for fremstilling på drejebænk og fræsning på så få flader som muligt, vil I kunne lave emnet for få penge. Endnu bedre er det hvis der kan anvendes standard stang eller plademateriale. En prototype kan altså laves fra kr. 100,- til flere tusinde kroner - som tidligere indlæg forlkarer. Men der kan spares mange penge på at starte med et design der tager højde for fremstillingsmetoden. Senerer kan man så gøre designet mere "lækkert".

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 11:48

Du bør nok før du kontakter evt samarbejdspartnere undersøge om din prototype ide virkelig er ny og om den evt. kan beskyttes via et patent.  .

Hvis ikke du har noget patent på din protype fremstillng - har du ingenting hvis en evt. kontakt bliver kraftigt inspireret af et møde med dig og din ide:-) .. Vi kan hjælpe dig med rådgivning ifb. med NDA (Non Disclosure Agreement), hemmeligholdelses/fortrolighedserklæringer, patentering, prototyper og evt. udlicenscering af din ide, som en mulighed for tidligt i forløbet at generere indkomster til dig.

Du er velkommen til at kontakte mig på info@ludvigsenpatent.dk eller se os på  www.ludvigsenpatent.dk

Held og lykke med plastprototypen - Mogens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)