Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med I Explorer ifbm Facebook cconnect

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Er der nogen der har en løsning på følgende problem:

Til højre på min hjemmeside (Joomla), har jeg en Facebook "Fanbox", som viser et udsnit af medlemmerne på mit firmas FB fanside, samt streamer vægopslagene derfra. Hvis man ser mit site via Internet Explorer, så sker der det, at hvis man via Facebook Connect øverst:

logger ind på sitet og så ud ud igen, så forsvinder hele fanboxen fra sitet:

Åbner jeg sitet via Firefox, er der ingen problemer:

Kan dette mon ikke løses?
Iøvrigt er jeg lidt ked af at al denne FB-integration fungerer så forskelligt fra den ene browser-version til den anden. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at lave sådan noget, der bare fungerer i alle browsere??

Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe med et bud herpå?

Dbh
Jørgen Linnet

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:43

Slet ikke nogen der har et bud på mit "lille" problem??? Crying

Dbh
Jørgen

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:48

Hej Jørgen.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad problemet er, men jeg har heller ikke brugt særlig meget energi på at kigge på det.

Du kan dog overveje følgende:

Du skriver at:

"Jeg er ked af at det vises forskelligt i forskellige browsere.."

Husk at browseren kun præsenterer det data du sender den. Det er typisk html, css og javascript. Det der sker i din kode (php for joomla), sker på din server, og påvirkes derfor ikke af den browser der spørg efter det (jo mindre man sætter det op til det...)

Jeg kunne forestille mig at problemet skulle findes i et JavaScript, men jeg er ikke sikker. Det kunne også være en lille dum CSS-regel der laver tricks. Hvis du har skrevet browser-specifik css, kan du overveje om der er nogle regler som benyttes i det felt hvor du viser facebook, som kun gælder for ie.

Det var ikke noget fantastisk svar, men jeg håber det kan lede dig på sporet. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:07

MichaelValentin:

Hej Jørgen.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad problemet er, men jeg har heller ikke brugt særlig meget energi på at kigge på det.

Du kan dog overveje følgende:

Du skriver at:

"Jeg er ked af at det vises forskelligt i forskellige browsere.."

Husk at browseren kun præsenterer det data du sender den. Det er typisk html, css og javascript. Det der sker i din kode (php for joomla), sker på din server, og påvirkes derfor ikke af den browser der spørg efter det (jo mindre man sætter det op til det...)

Jeg kunne forestille mig at problemet skulle findes i et JavaScript, men jeg er ikke sikker. Det kunne også være en lille dum CSS-regel der laver tricks. Hvis du har skrevet browser-specifik css, kan du overveje om der er nogle regler som benyttes i det felt hvor du viser facebook, som kun gælder for ie.

Det var ikke noget fantastisk svar, men jeg håber det kan lede dig på sporet. : )

Hej Michael
Mange tak for dit indspark!
Du har sikkert ret, men kan man så ikke forestille sig at når man bruger den kode og de plugins som Facebook tilbyder, at det så er deri koden er skrevet forkert, eller i hvert fald mod en specifik brower? Tilsyneladende fungerer hele siden altid i Firefox...

Jeg er ikke programmør eller noget der ligner, så har ikke så meget forstand på det :o)

dbh
Jørgen 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JEG HADER IE!

Ahh så kom det ud, vi har haft så mange problemer med IE efterhånden, hvor ville det være dejligt, hvis man bare kunne se bort fra denne ekstremt dårlige browser! Det kan man bare ikke, og det er mig virkelig et mysterium, hvordan IE stadig kan sidde på så stor en del af markedet! Er der virkelig så mange fjolser foran computerskærmene.

Jeg skal ikke kunne sige om det løser dit problem, men det kan være fordi du skal angive højden på boksen du vil have vist. IE kan ikke selv læse billeder og animationer, som ALLE andre browseres ellers kan, så det er muligt du kan løse problemet ved at angiv højde og bredde, men kan ikke love noget, er ikke programmør eller IE ekspert er bare IE hater :)

Pøj pøj håber du finder en løsning

Anders

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:27

Hej Anders
Ja, men mon ikke at der noget med gammel vane for de fleste der stadig bruger IE :o)

Faktum er bare at IE er her og formentlig også bliver her, så vi er jo alle nødt til at forholde os til de problemer, som denne browser giver.

Jeg har angivet højde og bredde på boksen, hvor jeg har sat FB-koden ind, så jeg tror ikke at det er det... Tongue Tied

Jørgen

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:38

Ja, sådan er det desværre, men hold op hvor er det træls, som designer og programmør at skulle tage højde for, at IE bare er og bliver en L%#TE browser!

Desværre rækker min viden ikke længere på området, så jeg kan desværre ikke hjælp dig, men prøv evt. at lave en tråd på HTML.dk, der er der lutter nørder, så du er næsten sikret et svar! :=)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:45

Anders Therkildsen:
Ja, sådan er det desværre, men hold op hvor er det træls, som designer og programmør at skulle tage højde for, at IE bare er og bliver en L%#TE browser!

Ja så længe du designer til IE6.... Jeg kontrollerer selv siderne i Chrome, Safari, IE og FF og oplever ikke nogle problemer. Jeg laver både avanceret javascript, Ajax m.m.....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 23:04

Kan der ikke ligge noget i den kode man kopierer fra Facebook og sætter ind på ens eget site. Altså koden til Facebook Fanbox´en, som måske ikke er kodet optimalt ifht Explorer?? Tongue Tied

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)