Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 mindre internet virksomheder under samme tag?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Du kan godt køre med et CVR.nr. samt 2 SE.numre, således at du har 3 separate virksomheder.

Har du nogen idé om, hvor udbredt det er, at have flere SE-numre tilknyttet et cvr.nr.?

Jeg har for et par måneder siden drøftet det med en skattemedarbejder. Denne oplyste mig om, at det stort set kun er kommuner og ganske store selskaber, der kan få den konstruktion.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:35

Espresso:
Har du nogen idé om, hvor udbredt det er, at have flere SE-numre tilknyttet et cvr.nr.?

Det er begrænset hvor udbredt det er. For indtil nytår røg firmaerne automatisk på månedsafregning, hvis man blev delregistreret for moms. Administrationen og ikke mindst den forskydelse det for mange gav i likviditet har afholdt mange for at bruge den mulighed. At man ikke længere automatisk ryger på månedsvis afregning har forbigået manges opmærksomhed.

At det kun er ganske store virksomheder der kan få konstruktionen er noget sludder. Et ønske om at adskille flere forskellige adskilte forretningsområder i separate enheder er tilstrækkeligt. Man kan f.eks. have en interesse i at adskille omsætningen fra sit ishus med omsætningen af elektroniske dimsedutter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Jeg har adskillige kunder, som kører med flere CVR.nr./SE nr., og ikke ret store.

En klar fordel er, at forretningsenhederne bliver målt entydigt via separate regnskaber...og er fint, når

en enhed evt. skal sælges.

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 10:44

Jeg har selv kørt med et CVR og 2 SE-nummer.
Nu har jeg samlet det hele under samme CVR.

Det sparer mig rigtig mange penge.

Du kan sagtens stadig holde regnskaberne adskilt, du kan jo godt have flere konti med samme CVR.
og flere posteringskonti i dit regnskab.

SE numrene er heller ikke synlige nogen som helst steder - og du vil derfor kun kunne bevise at virksomheden findes med dit registreringsbevis i hånden.

SE nummer, får du helt automatisk, hvis du registrerer din nummer 2, Enkeltmandsvirksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Ja..nu afhænger det helt af, hvad man ønsker, vil måle.

Jeg har f.eks. en slikbutik med 7 forskellige lokationer som kunde, hvor det er helt naturligt at

køre med CVR/SE nr.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:07

Peter - Revisor:

Jeg har f.eks. en slikbutik med 7 forskellige lokationer som kunde, hvor det er helt naturligt at

køre med CVR/SE nr.

Hvorfor kan det ikke klares med at lave afdelingsregnskaber?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Nu er der tale om særskilte enheder med egen forretningsfører og eget personale.

Så det er nærliggende at køre det separat og adskilt....! 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)