Dato: 04-09-2006 23:26:57
Forfatter: Glenn
Nu var jeg ikke selv der denne gang, men har tit oplevet det samme ved andre iværksætter messer f.eks. den der var i Kbh tidligere. Jeg syntes også at der manglede et eller andet. Men når jeg spørger mig selv, om hvad jeg ville gøre anderledes, tja.. så ved jeg det faktisk ikke.
Hvad ville I gøre anderledes?
Glenn
Kære Aminoer,
Når jeg deltager som mangeårig iværksætter, så føler jeg mig sgu gammel i det
selskab, forstået at langt de fleste tilbud er service beregnet for den nystartede
virksomhed.
Mange af talerne var også møntet på de helt nystartede - selvfølgelig var der også de etablerede der fortalte om deres oplevelser.
Hvad mangler jeg ved en iværksættermesse?
Det kunne gøre oplevelsen bedre, om der på den næste iværksætterfokuserede messe var mere fokus på den besøgendes velbefindede og at give denne en oplevelse, fremfor blot det sædvanlige "messegejl" samt særdeles flade fødder.
F.eks kunne man indrette et torv i midten af messeområdet med bænke, borde og sofaarrangementer der var centreret omkring en talerstol og rundt om torvet kunne der stå boder hvor iværksættere kunne vise hvad de havde opnået - uden at de partout skulle sælge noget.
Resten af messeområdet kunne så tildeles de sædvanlige udstillere.
Dermed ville fokus være på iværksættere og hvad man kan opnå hvis man holder ud. Se det ville være grænseoverskridende
innovation for mange messefolk :-)
Måske var det et
emne der kunne tages op i
amino.dk regi sammen med f.eks Ernst og Young som absolut viste et stort engagement.
Med venlig hilsen
Lars C