Jeg er ved at blive sindsyge. Jeg kan slet ikke find ud af hvilken bærbare jeg skal købe - jo mere jeg undersøger det jo mere forvirret jeg bliver.
Jeg vil købe en bærbar til mit lille virksomhed. Min budget ligger på under 10.000 kr inclusive Microsoft Office eller noget lignende. Det bliver min arbejdshest, så hvis opgaven kan kun løses med en større budget, bliver jeg nødt til at finde pengene. Jeg kan godt lide Microsoft Outlook, men den kan man kun få med en virksomhed Microsoft program som er dyr. Kender nogen en alternativt som virker? Jeg vil helst ikke bøvl med en helt masse setup og tilretning.
Den skal:
Kunne køre billedbehandling programmer - mest Photoshop og Microsoft Movie Maker - og plads til store filer Have nummer tæstetur på højre side Trådløs Mindste 3 USB stk- helst 4 stk - jeg regner med flittigt bruge af eksternt hårddiske Ikke larme for meget Skærm skal helst være min. 15" - kvalitet behøves ikke være den bedste. Jeg vil gerne se hvad min internet kunder ser. PC
Og mens jeg er på emnet, vil jeg også gerne finde en ikke-laser printer der er godt for penge. Skal være trådløs og bruge forskellige farve blækpatroner. Antal of sider er ikke det vigtigeste, men det er rart at kunne udskrive fra et USB port. Nogen forslag?
Fuldkommen enig, en Macbook ( eller MB Pro) er kanon. Du skal så nok regne med lidt oven i de 10K hvis du også skal købe officepakken. Til gengæld får du en kanon bærbar
Det var da det mest snævertsynede indlæg jeg længe har set.
Christian Langhoff:
Batteritiden er ca. 3 timer hvor mange pcer giver op efter 1-2 timer.
Min pc til 4000 holder snildt batteri i 4-5 timer. Og de gør flere af mine venners også.
Christian Langhoff:
Den starter meget hurtigere end en PC og alt spiller bare optimalt.
Nej - det er heller ikke sandt. Hvis du kører med eks. vista, så vil en pc start OS'et op hurtigere. Dette selvfølgelig relativt set i forhold til prisen på computeren.
Christian Langhoff:
Især når du skal bruge den til photoshop.
I hastighed pr. krone brugt på en computer til photoshop, så er PC mac overlegen.
Jeg forstår ikke rigtig din sammensætning af udstyr ?
Du køber gerne Photoshop til 9000.00 kr.
og bruger movie maker. ( kan man lave noget med det program, set i forhold til brugen af Photoshop?)
Desuden ønsker du et kraftværk af en laptop, som dog ikke må koste mere end 7.000 kr. hvis der skal være plads i budget til Office pakken.
Mit bud vil være Dell Precision M6400 til omkring 11.000 kr. Idet denne maskine understøttelse af Adobe® -farveområdet . Skærmen er en væsentlig faktor, når du arbejde med grafiske elementer.
Jeg vil gerne have en PC vs. en Mac fordi jeg allerede har alle programmer for en PC og har ikke råd til at skaffe dem for an Mac. (Har brugt alle 3 bruger på min nuværende Office pack, så skal have en ny.). Så det er lidt lige meget om Mac er bedre - jeg skal forhold mig til en PC.
Er der nogen der kan komme med en model nummer? Hver gang jer er ude at kikke, har forskellige butikker forskellige modeller, og jeg kan slet ikke sammenligne.
Ved du hvad en EOM version af Office Pakken koster? I buttikken hørt jeg noget med 4.000 kr....
Har også læst mig til at en Core 2 Duo processor skulle være en af de hurtigeste/bedste. Men det er lige som alle mærke bruger den i nogle of deres computer men ikke i dem alle. Så man kan ikke købe bare en mærke og regne med at den er gode. Bare i Eksperten havde Acer, Samsung og ASUS en Core 2 Due processer. Men HP brugte Athlon og Turion, som er væsentlig ringere.... og ASUS havde også nogle med andre processor.