Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med at sætte formler fra Word ind i Photoshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med et lille projekt, hvor jeg laver mig egen version af ohms lov, samt få den i en lidt bredre kvalitet. Men er kommet i et problem, da jeg skulle til at lave formlerne. I word kan jeg skrive formlerne, men jeg kan desværre ikke sætte dem ind i Photoshop uden de bliver grimme.

Er der nogle der kan give et tip til hvordan dette problem kan løses?

Nedenfor kan i se hvordan formel cirklen skal se ud.

Håber der er nogen som kan hjælpe :)

Forsat god aften

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:02

Hvis du arbejder i photoshop, er det pixelbasseret, og du kan sagtens løse det ved at blæse den op i størrelse i word og lave screen-dump. En lidt mere "korrekt" måde, ville være at printe dit word-dokument til en pdf-fil, hvor skriften bliver outputtet som post-script, hvilket vil sige at det er "former" frem for pixel. Herefter åbner du pdf'en i illustrator, hvorfra du kan vælge det du skal bruge, og trække til Photoshop, hvor det skulle blive til et "vector-smart-object". Fordelen ved denne metode er, at du dels får din tekst fritlagt og samtidig kan skalere den lige så tosset du vil.

Hvis du tænker på at trykke det, ville jeg nok smide hele projektet over i et vector-basseret program, men det er så en helt anden sag. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:20

Tusind tak, det var en kæmpe hjælp.

Ligger lige den færdige op når jeg er færdig, så i kan se den :)

Jeg har desværre kun Photoshop, så har ikke alt det "vector-smart-object".

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:31

Det var så lidt. : )

Ærgeligt du ikke lige har vector program ved hånden, men det ville nok være (bare en smule) overkill at investere i til dette lille projekt. ;-)

God arbejdslyst, og held og lykke med det!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)