Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny fællesserver i virksomheden.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu bevæger jeg mig ud på et område hvor jeg ikke selv har ret stor indsigt.

Vores virksomhed er nu ved at nå en størrelse hvor vi har behov for at kunne få adgang til de samme filer og oplysninger uanset hvor i verden vi opholder os og uanset hvilken pc vi bruger.

Vi har desuden også behov for at kunne få adgang til hinandens outlook kalendere.

Vi leder også lidt efter et planlægningsværktøj som kan bruges til at lægge ordre ind i og efterfølgende trække arbejdssedler ud fra.

Lad mig høre hvis der sidder nogen som kan hjælpe os proffesionelt med disse sager, eller nogle af dem.

Mvh

Lars H.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 00:27
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:32

Hej Lars

Du må gerne kontakte mig på mmc@specialhosting.dk eller 41 28 28 08, vi har erfaring i at opbygge netværk, herunder serveropsætning, workstations, netværksprintere, trådløst netværk, mv. til små og mellemstore virskomheder.

Dbh

Mikkel Mikjær Christensen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:40

Hej Lars,

I kunne have meget stor gavn af en "Microsoft Small Business Server".
En Small Business Server (SBS) er en "samlet" og billig server løsning, som henvender sig til mindre firmaer, hvilket ifølge Microsoft er virksomheder op til ca. 50 brugere.

Small Business serveren indeholder en lang række programmer, herunder Exchange server, som giver jer mulighed for individuelle og fælles postkasser og delte kalendere.
Med en Small Business Server opnår I let og sikker adgang til deling af dokumenter, billeder og lignende - både lokalt i firmaet og fra hjemmekontorer, bærbare på mobilt internet og lignende,

Jeg er sikker på, at en Small Business server er det helt rigtige for jer, og jeg vil gerne give jer et godt tilbud på en sådan løsning, både server-udstyret og installationen, men selvfølgelig også rådgivningen og undervisning i forbindelse med jeres ibrugtagning af løsningen.

I er meget velkomne til at kontakt mig på Tlf. 20 13 63 23. I kan også benytte kontaktformularen på Nielco IT's hjemmeside.

Giv mig gerne dit telefonnummer, så kan jeg også ringe til jer senere i dag.

Vi finder en løsning!  Smile

De bedste hilsner

John Nielsen
Nielco IT

Tlf. 20 13 63 23 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 07:53

Hej Lars

Det lyder som om I har brug for en Small Business Server med exchange. Adgang fra hele verden kan laves på flere måder afhængig af jeres behov og det ønskede sikkerhedsniveau.

Jeg kommer gerne ud til Jer så vi kan se på hvad der skal til for at dække jeres behov - selvfølgelig helt uforpligtende.

Mvh

Ole Stanstrup

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:58

Arlo:

Til filer ville jeg anbefale http://www.getdropbox.com Yes

Det kommer an på hvor mange filer der snakkes om og størrelse. Det er heller ikke smart at alle render rundt med alle filerne på deres bærbare (hvad nu hvis der er én maskine der forsvinder).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:26

Ved mistet bærbar så skal man have forsynet den med bios-password, så den bærbare ikke får værdi for tyven (svarende til pin-koden på din mobil).

Har man hemlig-hemlig ting og sager på computeren, så skal der også et harddisk-password (så data ikke kan tilgås), hvis computeren understøtter det eller kan der benyttes krypteringssoftware.

Har du ikke bios-password på din bærbare, så opret et nu. Det er let og det er en rar viden, at en tyv ikke kan misbruge din computer.

Hilsen Anders

P.S.
Husk dit bios-password....
Husk dit bios-pa.....
Husk dit b....
Husk....
...

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:46

Ok. Det kan være at I skal vurdere hvad jeres profil er.

Hosted exchange plus getdropbox er en super kombi til den lille virksomhed.

Har I for mange data eller er noget for hemmeligt til at skulle synkroniseres ud på alle ansattes computere, så skal I selvfølgelig ikke bruge GetDropBox, men en anden form for online fil-drev

Er behovet endnu større så egen server (evt. Small Business Server) som foreslået i denne tråd, men så skal I også til at sørge for en backupløsning af serveren. Måske kan I få hosted en SBS inkl. backup, så I ikke har det at tænke på.

Hvis nogle herinde vil prøve GetDropBox, så brug det her link, så får du (og jeg) 250MB ekstra plads oveni de gratis 2GB som man normalt får!
https://www.getdropbox.com/referrals/NTE0MTEyOTk5

(Måske ved alle det, men: GetDropBox er bedre end andre synkroniserings/backup værktøjer), da som standard har versionsstyring på alle filer samt foretager backup så snart man gemmer en fil og ikke fx. én gang i døgnet. Dvs. din backup er altid i sync og overskriver du et dokuemnt, eller ændre en kollega noget ved en fejl, så kan man gå online og genskabe den gamle kopi. Sletter du en folder med private billeder, så kan man ligeledes lave en undelete på hele folderen og få alt tilbage. GetDropBox er "work-in-progress" og får hele tiden nye funktioner)

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 16:34

Hej Aminoer,

Tak for jeres indlæg og svar.

Jeg kigger lige lidt på sagen og vender tilbage hurtigst muligt.

mvh

Lars H.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:02

Jeg vil faktisk foreslå Google Apps: http://www.google.com/apps

Her får hver af dine medarbejder en emailadresse via gmail men på dit eget domæne (fx http://mail.DitDomæne.dk). Igennem gApps er der fælles kalender samt dokumentdeling, og en hel masse andre Google produkter hvis du får brug for dem på et senere tidspunkt.

Google Apps kan også tilgåes offline, men er selvfølgelig beregnet til at være online det meste af tiden. Med gApps kan du ikke bare sørge for dokument- og kalenderdeling mellem dine medarbejdere, du får også et fuld brugbart og væsentligt billigere alternativ til Microsoft Exchange og Sharepoint. Og ikke mindst noget som er væsentligt mere enkelt at administrere...

I USA er der mange store virksomheder og organisationer, som er rykket over på Google Apps, men i Danmark er vi noget bagefter.

Premium-udgaven koster cirka 300,- per bruger om året, men så medfølger der også support. Og hvis du køber det gennem mig, så er der mulighed for dansk support. Det kan du høre mere om ved at skrive til mig på mp@o-biz.dk.

Læs mere om Google Apps her: http://www.google.com/apps/intl/da/business/index.html

http://www.google.com/apps/intl/da/business/details.html

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)