Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community plugin til wordpress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter anbefalinger herinde på forummet er jeg også sprunget på wordpress, og mangler nu et plugin lidt a la`communitybuilder til Joomla. Er der noget til wordpress I her på amino kan anbefale, har den nyeste wordpress. ;-)

Jeg synes iøvrigt, det er meget overskueligt...

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke funktioner havde du i tankerne angående community... ?

Der findes nogle gode membership plugins - men de gør lidt forskellige ting hver især...

Hvis du skal have noget a la Facebook, så bør du måske kigge på buddypress - http://buddypress.org/ - hvilket dog bygger på Wordpress MU...

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med wordpress MU? Det jeg mener med community er et socialt liv i siden, hvor man netop kan have sin egen profil og danne netværk på tværs osv. .....have forums også. Jeg har prøvet at installere et par forums men alle siger de mangler pluginheader, men dette sker kun ved forums :-) ved ik hvad der sker....men jeg prøver lige at kikke på det du foreslog....mange tak

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress MU (multi user), http://mu.wordpress.org/  hvor du kan give brugerne på dit website en hel blog, som de i princippet selv kan stå for... samme koncept som fx blogger.com, wordpress.com eller lignende...

For at køre buddypress, som lyder som præcis det du gerne vil have, skal du køre Wordpress MU... Forums skal du koble yderligere på, med fx BBpress.org ...

hvis du ikke har rodet med Worpress før, så har du rigtig mange timers erfaring foran dig med hensyn til at opbygge et community i WP ;-), for som du selv skriver, så var der mange forums til Wordpress, men hvilket virker.. og der er det kun erfaring og lidt teknisk indsigt som kan hjælpe dig... tro mig, jeg har været den vej ;-)... men du kan faktisk skabe et rigtig godt community på den ene eller anden måde igennem WP, også hvor du har meget stor frihedsgrad mht design og funktioner...

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter med her, og lægger et tillægsspørgsmål:

Jeg vil gerne bygge et community på wordpress, hvor folk skal være "signed in" for at læse hele blog-indlægget.
Dertil en back-end mulighed for at mass-maile alle registrerede brugere...

Se mit link i signaturen. Jeg vil gerne redesigne Drommeinfo.dk i wordpress, men beholde de to nævnte basic-features.
Jeg er lidt træt af Joomla, og efterhånden blevet skrappere til wordpress.

Har du input til det Brian?

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke teknisk minded og vil derfor høre om nogen kan anbefalde et godt, nemt og billigt værktøj til flotte nyhedsmail, hvor kunderne kan signe up direkte fra hjemmesiden? Gerne med mulighed for at benytte samme design/farver som i min hjemmeside.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Redsox> du skal nok kigge lidt på dette http://member.wishlistproducts.com/

Det kan vist alt hvad du ønsker (og mere til)... der kan du lave en kort teaser i dit indlæg, og for at folk skal kunne læse det hele, skal de købe sig adgang igennem et membership... Det fungerer super godt og integrerer paypal helt uden problemer...

(Du kan åbne samme effect med et gratis plugin eller et mindre "function.php hack), men så får du ikke "betalingseffekten" og andre gode ting i Wishlist... )

Elsebeth Fogh> Dit spørgsmål er vist lidt uden for dette indlægs emne... men kig evt. på www.ebrev.info ...

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Redsox> du skal nok kigge lidt på dette http://member.wishlistproducts.com/

Det kan vist alt hvad du ønsker (og mere til)... der kan du lave en kort teaser i dit indlæg, og for at folk skal kunne læse det hele, skal de købe sig adgang igennem et membership... Det fungerer super godt og integrerer paypal helt uden problemer...

(Du kan åbne samme effect med et gratis plugin eller et mindre "function.php hack), men så får du ikke "betalingseffekten" og andre gode ting i Wishlist... )

Det ser ud som lige det jeg mangler, men lige præcis det med brugerbetaling er ikke det jeg ønsker.
Eneste årsag til mit ønske om et community, er muligheden for at maile folk særligt når en ny fodboldsæson starter (og også løbende). Ved sæsonstart har vi et betalingsprodukt, som udgør indtjeningen på sitet. (via en ePay løsning -> dankort)

Så hvis mikro betalings-elementet er et af wishlists store forcer, og det ik er det vigtigste for mig - er der så et andet plugin der er værd at se nærmere på?

Jeg kunne i teorien køre en standard wordpress blog, og så krydre med en squeezepage til en ebrev-formular.. men ebrev, aweber og lignende er for dyre for mig i længden, da jeg skal piske henved +4000 mails afsted på en måned.
Jeg vil i øvrigt blive overrasket hvis der findes et gratis plugin til at lave email database, for hvis der gør forstår jeg ikke hvorfor aweber er så djævelsk udbredt.

Jeg er glad for at se, at wishlist er en éngangsbetaling.

(undskyld endnu en gang til trådstarter for hijack, men Brian serverer da noget der stadig er inden for emnet.. og mange tak for det)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Glemt alt om wordpress og bruger community.

Wordpress mu, som der reklameres for er simpelthen ikke bygget til dette.

Du kan se et af mine eksempler her :

http://gratisblogz.com/

Det er betalings software og er spild af penge og tid.

Det kan godt være Joomla tager en smule ekstra tid, men det er mere udviklet og der er mere fokus på sikkerhed og ikke mindst, det at få et ordentligt community bygget op.

Men igen, hvis i vil bruge tid på at fedte rundt med Wordpress Mu, så har i jo selv bedt om problemerne.

Og nej jeg er ikke uden erfaring, har rodet med wordpress i ca. 2 år og Joomla i lidt længere tid + diverse fora software og konklusionen er, at wordpress er god som blog software, men så stopper legen altså også.

Konklusion : Når man tager i betragtning at wordpress MU, var/er ? betalingssoftware er det ikke pengene værd. Og det kan ikke nok til at fungere som ordentlig community software.

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Glemt alt om wordpress og bruger community.

Wordpress mu, som der reklameres for er simpelthen ikke bygget til dette.

Den forstår jeg simpelthen ikk... WordPress MU er da netop bygget til community's.. og gør det faktisk rigtig godt, hvis man sætter det rigtigt op...

Easy Webhost:
Konklusion : Når man tager i betragtning at wordpress MU, var/er ? betalingssoftware er det ikke pengene værd. Og det kan ikke nok til at fungere som ordentlig community software.

WP MU er lige så gratis som alt det andet open source software Automattic (firmaet bag Wordpress) har...

At du så har købt en WPMU DEV Premium subscription for at kunne bygge dit gratisblogz.com har jo intet med Wordpress at gøre - det er et selvstændigt eksternt firma, som bare opkræver penge for noget der burde være gjort open source...

Mit lille testsite, hvor jeg leger med Wordpress 3.0, Wordpress MU og Buddypress kan du se her - http://realitylife.dk/

Der er alt fuldstændig gratis sat op... intet købesoftware i det...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)