Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med salg af offline annoncer, freelance eller selvgjort?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dygtige Slagsfolk
(og andre),

Undskyld hvis det bliver et lidt langt indlæg, men jeg håber nogle dygtige salgsfolk vil læse dette og give mig feedback, da mit stressbæger er efterhånden fyldt op, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe salget af mine annoncepladser an. Det drejer sig om pladser i månedsmagasinet Kong Graas, hvor vi netop har trykt første nummer uden at tage penge for reklamepladserne.

Produktet

Kort fortalt rammer magasinet en yngre målgruppe af studerende på længerevarende uddannelse samt kreative mennesker af meget forskellig slags. Det er på 68 sider og oplaget for de tre første magasiner er 1.000 pr. udgivelse (dette ændres drastisk fra udgivelse nummer fire, hvis vi beslutter at magasinet har ret til en plads i den danske mediejungle). 68 sider lyder måske af lidt, men indhold pr side er langt større end i mange andre magasiner, og papir- og trykkvaliteten er så god, at magasinet ser ud af langt mere.

Planen er at have ca. 10 sider med annoncer, og at prisen skal ligge ml 2.500 og 3.000kr pr helside.

Løsninger

Min ummidelbare løsning lyder umiddelbart på at jeg enten skal rundt til alle de mange caféer, barer osv. i København, men for det første mister jeg de firmaer, der kun kontakter mellemhandlerne (annoncepusherne), og for det andet er jeg heller ikke særlig god til hverken at sælge mig selv eller mit eget produkt.

Min anden løsning er at finde en freelance sælger eller et lille firma, som kunne varetage en sådanne opgave mod procentsatser af de solgte annoncer. Problemet ved dette er jo blot, at der kun er for 25-30.000 salg de næste to måneder (hvorefter oplag og annoncepriser vil stige en del), og at der skal ydes en indsats for at hive dem hjem. Er det overhovedet muligt at få sælgere til at løfte fingeren for f.eks. 25%, dvs. maks. 7.500 om måneden?

Jeg har snakket med et par firmaer, der pusher annoncer i offline medier, men ingen af dem lader til at ville røre en sådanne opgave uden et støtte oplag, flere udgivelser og mere fast struktur.

Hvordan gør jer?

PS: Det skal siges at de tre første numre er lidt forsigtige for at se markedet og læserskaren an. Vi har en milepæl efter nummer tre, hvor vi bedømmer om magasinet skal have en plads i den danske mediejungle. Skal det dét, øger vi oplaget til min. det dobbelte (sandsynligvis langt mere) og laver et større mediestunt  :o)

Fra Randbøl
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:11

Hej Peter.

Som besvarelse på, om I kan finde et bureau til at varetage Jeres salg af annoncering til den nævnte pris, så tror jeg ikke, dette vil være en reel mulighed, da det tidsmæssigt ikke er forsvarligt, ej heller for en enkeltmandsvirksomhed.
Vi har selv kort haft kigget på opgaven (du sendte tilbud herfor), men grundet ovennævnte, valgte vi det fra, da vi stort set ikke en gang ville kunne dække vores omkostninger ind.

Mit bedste forslag til Jer er, at selv komme ud og åbne dørene for nogle annoncører, og når så magasinet forhåbentlig udvikler sig i positiv retning, kan I igen overveje at få et eksternt bureau til at varetage annoncesalget. Hvis I så finder frem til et eksternt bureau, skal I nok også have kigget lidt på den %-sats, I vil aflønne med. Typisk vil denne ligge i omegnen af 50 %.

Håber I får succes med Jeres udgivelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Hej Dennis,

Mange tak for svaret. Jeg må ud og snakke for sagen til de omkringliggende firmaer :o)

mvh,
Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)