Produktet Planen er at have ca. 10 sider med annoncer, og at prisen skal ligge ml 2.500 og 3.000kr pr helside. Løsninger Min ummidelbare løsning lyder umiddelbart på at jeg enten skal rundt til alle de mange caféer, barer osv. i København, men for det første mister jeg de firmaer, der kun kontakter mellemhandlerne (annoncepusherne), og for det andet er jeg heller ikke særlig god til hverken at sælge mig selv eller mit eget produkt.
Jeg har snakket med et par firmaer, der pusher annoncer i offline medier, men ingen af dem lader til at ville røre en sådanne opgave uden et støtte oplag, flere udgivelser og mere fast struktur. |
Hej Peter.
Som besvarelse på, om I kan finde et bureau til at varetage Jeres salg af annoncering til den nævnte pris, så tror jeg ikke, dette vil være en reel mulighed, da det tidsmæssigt ikke er forsvarligt, ej heller for en enkeltmandsvirksomhed.
Vi har selv kort haft kigget på opgaven (du sendte tilbud herfor), men grundet ovennævnte, valgte vi det fra, da vi stort set ikke en gang ville kunne dække vores omkostninger ind.
Mit bedste forslag til Jer er, at selv komme ud og åbne dørene for nogle annoncører, og når så magasinet forhåbentlig udvikler sig i positiv retning, kan I igen overveje at få et eksternt bureau til at varetage annoncesalget. Hvis I så finder frem til et eksternt bureau, skal I nok også have kigget lidt på den %-sats, I vil aflønne med. Typisk vil denne ligge i omegnen af 50 %.
Håber I får succes med Jeres udgivelser.