Mikkel Mikjær Christensen:
Når du siger 0.5 - 1 TB er det så den totale opbevaringskapacitet du behøver eller er det mængden af de data du skal have sikret?
Det vil være den opbevaringskapacitet der ønskes til rådighed.
Den linux maskine du skal have taget backup fra, er det muligt at connecte til den fra internettet? Den løsning vi primært sælger logger selv ind via ssh og tager en fuld incremental backup af hele filsystemet en gang i døgnet.
Ja, det er muligt at connecte til den.
Hvor mange af jeres data vil du skyde på ændrer sig løbende? Det er nødvendigt at vide da det reelt kun er ændringer der flyttes / opbevares og dermed det som udgør den reele udgift.
Er det fordi der betales for trafik ellers ser jeg ikke helt hvordan det har betydning, hvis man køber en en bestemt mængde af opbevaringskapacitet på jeres server.
Men det er ikke kun en server, ved ikke om man hos jer skal købe en løsning pr. server - Men på mysql som er den største der skal laves backup af, så ændres der ca. 33 tabeller dagligt, men det betyder jo ikke den store mængde ændring der sker derinde pr. ændring.
Men har ikke tallet i GB, men det kan naturligvis undersøges, hvis det er vigtigt.
Hvilke typer data er der? Skal vi ud og kigge på standarder som DS-484, forsikringskrav el. lign? Hvilken email vil du gerne kontaktes på?
Jeg vil umiddelbart ikke vurdere, at de data der skal laves backup af er under DS-484 standarden, det ser jeg som noget mere følsomme oplysninger, sålænge at forbindelsen er
krypteret og i sørge for at backup er sikkert opbesvaret så får i ikke brug for jeres forsikring :)
Smider min mail i en PB til dig.