Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælger man Dandomain fra i en krisetid?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
"Open Source - godt for nørder, dårligt for e-købmænd"

Hov hov Peter nu skal vi passe på vi ikke maler fanden på væggen. Der findes også meget seriøse udbydere der har bygget deres systemer på et open source, men "lejer det ud" præcis ligesom easy-flow, dandomain, scannet etc. Et rigtig godt eksempel er Golden planet, som har bygget deres system på Osscommerce. 

Det er bestemt ikke kun nørder der vælger Golden Planet.

Jeg er dog helt enig med det du sikkert mener - E-købmænd skal ikke selv begynde at bikse med et open source, eller for den sags skyld et helt hjemmebygget system.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:18

Har du overvejet at det måske skyldes at kapitalen ik sidder løst på træerne mere, og dermed at en del ik tager sidste spring med at åbne webshops mm. Ellers kig på Amino for et år siden, og sammenlign det med idag. Dengang var der utallige indlæg fra personer, der ville starte webshops og være selvstændige e-købmænd, hvorimod det nu kun sker et par gange hver 14. dag...

Er ret sikker på at en del af svaret ligger der, og at det er tider du må indstille dig på... Hele detailbranchen er blevet vendt rundt de sidste 12 mdr., og bagefter følger dem, som er afhængige af branchen inkl dig...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
"Open Source - godt for nørder, dårligt for e-købmænd"

*suk*..... blev vi ikke enige om at man blot skulle gøre det man var god til uanset om man vælger Open source eller Hostet?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Tygsen:
Hov hov Peter nu skal vi passe på vi ikke maler fanden på væggen.

Jeg ved godt at sætningen er lidt overdrivelse fremmer forståelsen-agtig, og jeg synes bestemt at man skal regne Golden-planets løsning under standard systemer, fordi de tager det fulde produkt ansvar og leverer så vidt jeg forstår en rigtigt god telefon support.
(Jeg har iøvrigt aldrig forstået at man ikke har set en driftig kunde, få udleverer kildekoden og så begynde at konkurrere med GP på pris.

Martin Tygsen:
Jeg er dog helt enig med det du sikkert mener - E-købmænd skal ikke selv begynde at bikse med et open source, eller for den sags skyld et helt hjemmebygget system.  

Det er præcist det jeg også mener, oprindeligt da jeg først skrev det, skrev jeg at man aldrig skulle vælge en opensource/it-projekt løsning, hvis man på nogen måde kunne undgå det. Og hvis man ikke kunne undgå det, så skulle man være rigtigt varsom, og it-projekter er noget selv meget er erfarne og dygtige folk har svært ved at styre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:32

Niels:

*suk*..... blev vi ikke enige om at man blot skulle gøre det man var god til uanset om man vælger Open source eller Hostet?

Nope! Men jeg synes egentligt tråden fremstår rigtigt fint, og jeg håber at e-købmænd vil læse og lærer af den. Jeg synes der kom rigtigt gode argumenter frem på begge sider, som e-købmanden kan tage stilling til og danne en mening.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:36

Lundsby:
jeg håber at e-købmænd vil læse og lærer af den. Jeg synes der kom rigtigt gode argumenter frem på begge sider, som e-købmanden kan tage stilling til og danne en mening

Det er rigtigt. Det er en spændende tråd :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 20:38

Lundsby:
(Jeg har iøvrigt aldrig forstået at man ikke har set en driftig kunde, få udleverer kildekoden og så begynde at konkurrere med GP på pris.

Der er så vidt jeg ved flere der har forsøgt sig og hurtigt lukket ned igen. En ting er at man har hele kildekoden til en shop noget andet er at kunne supporterer og håndterer mange kunder på samme system - men det ved du jo også alt om :)

Lundsby:
Det er præcist det jeg også mener, oprindeligt da jeg først skrev det, skrev jeg at man aldrig skulle vælge en opensource/it-projekt løsning, hvis man på nogen måde kunne undgå det. Og hvis man ikke kunne undgå det, så skulle man være rigtigt varsom, og it-projekter er noget selv meget er erfarne og dygtige folk har svært ved at styre.

Jeg tror rigtig mange vælger en open source pga friheden, for selvom man kunne have stor frihed i standard løsningerne udøver de store i branchen ikke dette. Sidst vi mødtes snakkede vi også lidt om hvordan Dandomain håndterer den slags. Du kan ikke få Dandomain til at udvikle specielle moduler til din dandomain shop, ligegyldigt om du har en pose penge på bordet. Det samme er jeg ret sikker på gør sig gældende for Scannet og et par af de andre store. Det begrænser e-købmænd når de kommer op i en vis størrelse. 

Det i gør i Easyflow er noget jeg tror mange leder lang tid efter. Nemlig den mulighed at man kan hyre jer til at udvikle specielle moduler som tiden går. Og her er det altså ikke pengeposens størrelse der er alt afgørende. Det er det ofte for de helt små ekøbmænd, men når forretningen har udviklet sig til et større fortagende, er en dygtig sparringspartner der giver en sikkerhed og en tryghed, af mindst ligeså stor betydning som den pose penge der stilles på bordet.

Men vi er vidst ved at dreje tråden af sporet, så lad os komme tilbage på sporet. Jeg tror Fashion-seller har helt ret i hans indlæg. Jeg tror ikke folk vælger opensource løsninger mere i krisetiden, jeg tror bare langt mindre starter op eller starter mere forsigtigt op med et standard design.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:10

Så vi dernede igeeeeeeennnnn.....Sleep

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:12

Singularity:

Ja lad os endelig kaste mere brænde på bålet med dumme kommentarer som intet gavn har.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:17

Martin Tygsen:

Singularity:

Ja lad os endelig kaste mere brænde på bålet med dumme kommentarer som intet gavn har.

Ingen tvivl om at krisen absolut har givet tid og plads til fundamentalismen. - Det har jeg svært ved at se nogle vinde på overhovedet.

Nærliggende er det da at fortsætte hvor i slap her: http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)