Hej Aminoer, Jeg skal snart udsende mit første nyhedsbrev til vores kundeklub via DD´s maillist, men er lidt på bar bund. Hvad er smartest at gøre? Jeg er ikke skarp i HTML (eller anden kodning for den sags skyld), så er der nogen der kan forklare mig, hvordan man nemmest kommer om ved det? Jeg har "tegnet" nyhedsbrevet i photoshop, og skal så have det lagt over i DD´s system. Er det usmart at indsætte hele nyhedsbrevet som billeder? Jeg har f. eks 6 gode tilbud som skal med, men er det usmart at lave ét billede (med tekst) til hvert tilbud, og indsætte dem lige efter hinanden? Er det smartere at tage billede og tekst hver for sig? Håber I kan følge min tvivl og kan hjælpe!? Mange tak! Mikkel |
mikkelo:Jeg har "tegnet" nyhedsbrevet i photoshop, og skal så have det lagt over i DD´s system. Er det usmart at indsætte hele nyhedsbrevet som billeder? Jeg har f. eks 6 gode tilbud som skal med, men er det usmart at lave ét billede (med tekst) til hvert tilbud, og indsætte dem lige efter hinanden? Er det smartere at tage billede og tekst hver for sig?
Det kan absolut ikke anbefales at lave et nyhedsbrev udelukkende bestående af billeder. Langt de fleste af dine modtagere vil først se nyhedsbrevet uden billeder, og skal aktivt træffe valget om at vise billeder, og kan de ikke se noget grundlag for billederne (tekst af en art), vil mange blot slette e-mailen og gå videre til den næste i indbakken.
Du er derfor nødt til at få splittet dit design op i tekst og billeder - det vil have afgørende indflydelse på effekten af dit nyhedsbrev.