Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underleverandør / partner kontakt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

hvordan undgår man, at når man tale med en underleverandør / (kommende partner?) om en forretningside, at vedkommende tager ideen selv?

Det er en underleverandør, som skal kunne opbygning af web, sql programmering samt give 110% commitment - muligvis kan der være en herinde(?) - forretningsideen har et omsætningspotentiale på årligt 10 mio dkk

Mvh

Claus

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 09:54

Alt om både i Danmark

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:54

Hej Claus,

Velkommen på Amino.

I alle tilfælde hvor vores kunder har en idé eller en indgangsvinkel til et onlinebaseret projekt, skriver vi altid en hemmelighedsholdelses aftale, hvilket langt hen af vejen giver en sikkerhed for at vi ikke kan tage ideen og bruge den selv.

Nu har vi ingen interesse i at søsætte en masse projekter (fokus?), men for de af vores kunder som er bange for at vi stjæler ideen, har nu mere ro til at fokusere på det vigtige.

Men den bedste måde at sikre at ideen ikke kan leve videre i andet regi, er at du selv comitter dig, og selv bidrager så væsentligt at projektet har svært ved at få samme succes uden din hjælp.

Vh
Henrik

Tilmeldt 5. Aug 09
Skrevet kl. 10:06

Hej Henrik,

Tak for indspark.

Jeg er 110% commited selv, og jeg har brugt sommerferie på at lave både hele forretningsideen, working flows, kunde undersøgelser, konkurrent analyser samt fået commitment på potentielle kunder.

Har du et eksempel på en hemmelighedsholdelses aftale, som jeg evt. vil kunne benytte? - og skal det lavs juridisk?

Vh

Claus

Tilmeldt 5. Aug 09
Skrevet kl. 10:26

Hej BB,

tak for dit indspark, det virker som nogle gode templates, som jeg vil se nærmere på

Mvh

Claus

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:43

Hej Ransborg,

Nu er det jo et stort potentielt beløb det drejer sig om, så hvis det er en dansk samarbejdspartner det drejer sig om, vil jeg få fat i en advokat som kan sætte det op for dig. Jeg har dog et eksempel som vi bruger til vores danske kunder. Der gælder lidt andre spilleregler hvis du tænker på at outsource det til udlandet. Send mig lige din mail adresse og du kan få en kopi af NDA.

Indosoft er en danskejet virksomhed som hører ind under Bali Tech A/S med hovedkontor på Bali i Indonesien.

Vi er professionel leverandør af serviceydelser til danske virksomheder, herunder samarbejder vi også med flere danske IT - virksomheder, hvor vi har programmører ansat til at arbejde på deres projekter indenfor software og Internetudvikling.

Vi har dygtige programmører til software udvikling, og programmører til osCommerce, Magento, Wordpress, CMSMS, Joomla og Typo3. Samtidig med har vi dygtige grafiske designere ansat både til alm. grafisk arbejde og Flash banner/Webdesign.

Virksomheden beskæftiger professionelle medarbejdere, som alle er parate til at give jer et godt produkt og et højt serviceniveau.  Samtidig med har vores medarbejdere, med deres store erfaring, gode forudsætninger for at sætte sig ind i netop jeres opgave.

Vores priser er yderst rimelige, og samtidig med er vi fleksible med hensyn til arbejdstider.

Forsat god dag

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk
www.IndoSoft.dk

Tilmeldt 5. Aug 09
Skrevet kl. 10:56

Hej Lars,

Det må du meget gerne sende til mig på claus@ransborg.com.

Vi overvejer endnu, om det skal outsources til Indien, hvor vi har visse erfaringer.

Vi oervejer endvider,om vi skal betale os fra det, eller om vi skl få det lavet mod en option på første årsomsætning på 10% - det er de planer, som vi lejer med. Optionen vil kunne indbringe mellem 1 til 3 mio kroner, hvis det er den rigtige partner, som tror på ideen

Mvh Claus

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:07

Hej Claus

Jeg anbefaler, at du får en advokat til at bruge 1 time på at gennemlæse din NDA, inden at du indgår den under hensyn til, at der er et betydeligt potentiale i din idé.

En NDA kan umiddelbart forekomme at være et simpelt dokument, men ikke desto mindre er det væsentligt, at den skræddersys den helt konkrete situation, som du står i. Blandt andet er det væsentligt, at du får formuleret en bodsbestemmelse for overtrædelse af hemmeligholdelsespligten meget præcist.

Hvis NDA'en har internationale virkninger, er det endvidere væsentligt, at du medtager en lovvalgs- og værnetingsklausul, da der er forskel på den retlige behandling/fortolkning af NDA´er i Danmark og flere andre lande.

Kontakt eventuelt advokat Tom Deichmann i Århus, der yder rådgivning i øjenhøjde til erhvervsklienter og til en ganske fornuftig pris. Læs eventuelt nærmere på www.deichmann-adv.dk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)