Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges, når man skal erobre Sverige.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Medaminoer.

Vi barsler med at udvide vores juletræsleveringsområde til også at omfatte Malmø.

Er der nogen der ved hvilke udfordringer, det giver os - skatteteknisk set?

SKAT oplyser at vi ikke skal opkræve moms af svenske virksomheder og offentlige institutioner - det skal de selv orientere de svenske myndigheder om.

Men hvodan søren får vi vores dandomainwebshop til at lade være med at opkræve moms, for den lille del af vores kunder, der er svenske virksomheder og off. institutioner?

Er der mon nogen der kan være behjælpelig?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:12

Du skal huske at få VAT number på de svenske virksomheder, ellers ender du selv med momsregningen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:48

Juletræssælgeren:

Men hvodan søren får vi vores dandomainwebshop til at lade være med at opkræve moms, for den lille del af vores kunder, der er svenske virksomheder og off. institutioner?

Intet problem at få din DanDomain butik til det. Under dine leveringslande kan du vælge moms-sats. Den sætter du bare for Sverige til 0%, så bliver der ikke opkrævet moms. Hvis du lige vil guides igennem så ring til mig mandag morgen på 61307560.

Husk du også kan få gode tip og råd til DanDomain via Twitter.

God weekend

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:27

Hej.

Det kan jeg godt forstå i godt vil, jeg er selv begyndt at sælge til Sverige, og det går rat godt, Men I skal bare lige huske at I skal sætte prisen lidt ned til dem, ellers handler de ikke hos Jer, og det er fordi at den Svenske kr. kun ligger på ca. 0,70 øre, så de skal have nogle flere penge op af lommen, nå de handler med et Dansk firma,

Jeg har selv gjort det sådan, at alle Svenske virksomheder kan det næste år, handle i Svenske kr. jeg ved godt at jeg tjener lidt mindre på det, men så er jeg kommet ind på marked, og så kan jeg jo bare håbe at kursen stiger lide, med tiden.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:06

Kristian Sørensen - cygnet:

Juletræssælgeren:

Intet problem at få din DanDomain butik til det. Under dine leveringslande kan du vælge moms-sats. Den sætter du bare for Sverige til 0%, så bliver der ikke opkrævet moms. Hvis du lige vil guides igennem så ring til mig mandag morgen på 61307560.

Husk du også kan få gode tip og råd til DanDomain via Twitter.

God weekend

Er det ik en farlig løsning i tilfælde af, at det er en privatperson, der pludselig køber?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 17:06

Det var også det første jeg tænkte.

Jeg skulle jo gerne have privatkunderne til at betale moms, og virksomheder og institutioner til at slippe for momsen.

Kan det lade sig gøre?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:19

Beklager. Jeg misforstod dit spørgsmål.

Har luret lidt på regler, og ser ikke ud til det kan løse det.

Men der er en måde - men den er ikke så elegant.

Du deler svenske kunder op i to leveringslande.

• Sverige (Privat kunder)
  • Sverige (Virksomheder)

Og sætter så momsen til 0 under Sverige (Virksomheder)

Det kan godt finpudses via lidt javascript manipulering, men vil der ligge nogle timer i.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)