Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg har siddet lidt og rodet med tanken om at starte en webshop op, med startpakker. Med dette menes der eksempelvis, startpakker til folk der skal flytte hjemmefra (gryder,potter, pander, bestik m.m.)

Ideen er så senere at udvide det til startpakker til andre, som eksempelvis nybagte forældre og lign.

Tror I dette kunne være en god idé?

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:15

Jeg tror du kommer til at slås med f.eks. IKEA og BabySam der har nogle meget billige løsninger til de to "problemstillinger" i livet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 13:21

Hej Anders.

Ja det har du ret i, har nemlig også tænkt på det samme. Eksempelvis IKEA, har jo nogle virkelig lave priser.. Så priserne skal jo kunne konkurrere med dem..

Men spørgsmålet er jo ligeså meget, om der kunne være interesse for at købe diverse "startpakker" på nettet?

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:22

Hej

En anden ting er også vægen og volumen på de pakker du så skulle sende rundt...

Fragten spiser en god del fra os stakkels webshop ejere.

mvh

jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:25

Jeg tror du får enorme forsendelses omkostninger når du skal til at sende potter/pander, tallerkener og bestik i en pakke... Plus omkostningerne til indpakning af selv samme.

Og til nybagte forældre tror jeg ikke du kan lave startpakker til - da startpakken ofte indeholder barnevogn, badekar, puslebord osv som er store ting og ikke kan sendes som en pakke - igen massive forsendelsesomkostninger.

Nu bliver jeg selv far inden for få dage og som førstegangs forældre løber der hurtigt spørgsmål til de produkter som vi har købt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:25

Jeg tror IKEA bliver svær at slås med, se f.eks. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40123264 til 699,00

Jeg kan dog se at de tager 350 kroner i fragt for den, det var alligevel ret vildt.

Men jeg tror mange der flytter hjemmefra racer i den nærmeste IKEA og køber rigtig mange af de ting de mangler til deres unger der nu flytter..

Det gjorde jeg ihvertfald selv da jeg flyttede hjemmefra i sin tid, og udfra mængden af biler der hver eneste dag slås om en p-plads hos IKEA her i Århus, så tror jeg ikke jeg var den eneste Wink

Fordelen ved IKEA er jo netop at de kan få alt fra spisebord til bordskåner og drikkeglas samlet et sted til en god pris.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:33

Jeg må desværre sige at det bliver nok rigtig svært!

De fleste som flytte hjemmefra har som oftest noget med hjemme fra. Så det kan godt være at de ikke lige mangler en pande, men mangler alt det andet. Jeg ville nok også selv købe det i en forretning så jeg elv kunne vælge.

Men måske kan det lykkes! Hvis alle gik rundt og aldrig prøvede noget, ville der ikke ske meget her i verden!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:49

Hej

Jeg synes nu ikke ideen er så dum endda - lige hvordan konceptet skulle skrues sammen er jeg ikke helt sikker på. Har selv tænkt på lignende løsning før.

Og så synes jeg bestemt heller ikke at man skal lade en ide dø bare fordi der er lidt konkureence indenfor området - jeg tror der er plads til alle, hvis man bare har de rigtige varer til den rigtige pris og yder god service.

Jeg handler også selv i IKEA tiltider, men hvem er ikke også træt af at stå 20 minutter i kø, når man kan få lignende leveret direkte til døren.

Jeg sidder og fifler lidt med lignende løsning dog i lidt bredere perspektiv.

Men klø du bare på, det eneste jeg synes du skal tænke på er at få lavet nogle gode aftaler med leverandører så du ikke er bundet for meget af stort lager mv. - held og lykke.

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:17

Hej Jesper

Jeg kan nu også li' ideen. 

Overvejede selv følgende idé: Madstartpakke til de første 6 måneder efter fødslen. Vi halsede selv rundt efter alt muligt pulver og meltyper, da vi fik tvillinger for 1 år siden. Du kan bare ikke få særlig meget i discount-butikkerne af sådan noget.

Der er også et specielt segment, der hedder sommerhuse. Det er jo typisk knap så dyre møbler og ting og sager, man putter i sådan et.

Et endnu mere speceilt segment er dem der lejer sommerhus for en uge eller 2. Forestil dig, at du ikke skulle finde en købmand i et ukendt område den allerførste dag, du ankommer men at der står en "madkasse" med det mad, som du på forhånd har bestilt. Det kunne være cool!!

Andre eksempler på segmenter??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)