Jeg har en enkelt VISTA-PC herhjemme (og skal bestemt ikke have flere). Nu vil jeg gerne ændre en fil i denne mappe: C:\Windows\System32\drivers\etc Det kan jeg godt på de andre PC-ere som ikke har noget Vista til at bestemme for mig. Men på Vista-PCeren: Jeg kan godt finde filen og åbne den i notepad. Men når jeg vil gemme min ændring får jeg at vide, at det har jeg ikke brugerrettigheder til. Der kommer også forskellige forslag om, at jeg gemmer siden i mappen "dokumenter" i stedet eller at jeg kan kontakte min systemadministrator eller i øvrigt skride ad HT..... (det sidste dog ikke formuleret så konkret men implicit indbygget i de øvrige muligheder). Jeg er oprettet som administrator. Er der nogen af jer som kan fortælle mig, hvordan jeg får rettigheder til at ændre i filerne? |
Højreklik på filen i explorer => Properties
skulle være et lille flueben i bunden af vinduet med 'read-only' - den skal du bare slå fra - så skulle den være kørende.
Windows vista kommer nok op og advarer om du har ændret i filen, i dens security center, der skal du bare "approve" dette.