Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange domæner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at lave en hjemmeside, som dog stadig er i konceptfasen, men før jeg går videre, skal jeg jo sikre mig, at jeg har et domæne når jeg er færdig. Så ville lige høre hvor mange domæner, man skal købe?

Hvis vi for eksempel siger, at jeg sælger hatte. Vil i så tage billige-hatte.dk, billigehatte, cheaphats.dk eller flere? Det handler jo også i bund og grund om, at man ikke ønsker, at folk der kopier ens ide, får muligheden for at hente kunder med et ligende domæne.

Hvad siger i?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Mark Aron Thomsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:02

Jeg ville købe alle domains, som matcher dit produkt ordentligt. Et domæne koster 70kr om året, og så kan du blot have et domæne som dit main, og redirecte trafikken fra de andre domæner dertil.

En anden mulighed er at have eks. papirhat.dk som dit primære domæne, og så have papirhat-info.dk som et sekundær domæne, hvor du eks har en blog, hvor du skriver om papirhatte. Disse sites kan så linke til hinanden, og dette kan give dig værdi i søgemaskinerne.

Det er vel svært at give en generel retningslinje for hvor mange domæner du bør købe, men jeg ville købe en del, set i forhold til, at kostprisen for disse domæner er så lav.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt at købe alle domæner, som er relateret for så kunne man blive ved:

1billig-hat.dk, billig-hatte-shop.dk, 123billigehatte osv., så hvis du ikke har et navn, som f.eks. myhat eller lignende, så ville jeg nøjes med at købe f.eks. billigehatte.dk, samt billige-hatte.dk, samt .com domænerne også. Hvis du allerede ved at du også vil sælge i f.eks. Sverige, så køber du selvfølgelig også .se domænerne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 02:37

GevinstGaranti:
Det er umuligt at købe alle domæner, som er relateret for så kunne man blive ve

Det har du selvfølgelig ret i. Men det jeg nævner er jo naturligvist også relativt, og skal selvfølgelig vejes op imod firmaets størrelse og økonomi.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 08:27

Typo domæner som ligger tæt op af hoveddomænet (firmanavnet) er også vigtigt. F.eks. vores hoveddomæne er netsite.dk, så det er meget oplagt, at vi har netside.dk registreret. Folk skulle jo gerne ikke gå forgæves Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)