Hej Aminoer Jeg er ved at lave en hjemmeside, som dog stadig er i konceptfasen, men før jeg går videre, skal jeg jo sikre mig, at jeg har et domæne når jeg er færdig. Så ville lige høre hvor mange domæner, man skal købe? Hvis vi for eksempel siger, at jeg sælger hatte. Vil i så tage billige-hatte.dk, billigehatte, cheaphats.dk eller flere? Det handler jo også i bund og grund om, at man ikke ønsker, at folk der kopier ens ide, får muligheden for at hente kunder med et ligende domæne. Hvad siger i? På forhånd tak Med venlig hilsen Mark Aron Thomsen |
Jeg ville købe alle domains, som matcher dit produkt ordentligt. Et domæne koster 70kr om året, og så kan du blot have et domæne som dit main, og redirecte trafikken fra de andre domæner dertil.
En anden mulighed er at have eks. papirhat.dk som dit primære domæne, og så have papirhat-info.dk som et sekundær domæne, hvor du eks har en blog, hvor du skriver om papirhatte. Disse sites kan så linke til hinanden, og dette kan give dig værdi i søgemaskinerne.
Det er vel svært at give en generel retningslinje for hvor mange domæner du bør købe, men jeg ville købe en del, set i forhold til, at kostprisen for disse domæner er så lav.