Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum om offshoring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Da der sandsynligvis er andre der har haft en ide om at starte et forum, prøvede jeg at søge, men søgefunktionen virkede ikke :-(

Jeg ønsker at starte et online forum for folk, der er interesserede i offshore outsourcing. Ideen er i grove træk, at folk får et sted at mødes, hvor man kan udveksle erfaringer med projekter, procesmodeller, leverandører, lande, byer osv., stille spørgsmål, henvise til relevante artikler og hvad der ellers kunne være interessant.

Målgruppen er ansatte i virksomheder der beskæftiger sig med offshoring som kunde, leverandør eller konsulent.

Udfordringer:

1. Hvordan når jeg ud til målgruppen?

2. Hvordan sørger jeg for at fastholde aktivitet i forummet?

/Mads

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 20:36
Hej Mads

Alene at tilbringe tid her i debatten vil være et godt skridt på vejen.
Jeg var faktisk overvejende positiv da jeg startede med at besvare dit indlæg, men kom så til at tænke på om det ikke var bedre at holde den slags diskutioner her i dette allerede glimrende fora. Det er selvfølgelig ikke alle der er interesserede i offshore der er iværksættere eller omvendt - men mon ikke det kunne gå alligevel. Der er allerede nogletråde om emnet og hvis du har nogle spørgsmål er der sikkert også folk der har svar.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 17. Aug 06
Skrevet kl. 13:13
Der er tråde, og der er også offshore interesserede. Men det forum jeg forestiller mig, skal struktureres lidt mere end dette. Relevante artikler skal f.eks. være tilgængelige i en liste (ikke bare en tråd), hvor man f.eks. skal kunne bedømme dem fra 1-10. Desuden vil det drukne for meget i mængden i forhold til de ambitioner jeg har for forummet.
Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 22:05
Så er det jo ikke "bare" et forum, men en hel side om emnet.

Lyder spændende og jeg glæder mig til at se hvad du får banket op. Med hensyn til at få aktivitet i forummet så tror jeg nok det skal komme hvis du sørger for at få nogle gode artikler med.

Claus

Tilmeldt 17. Aug 06
Skrevet kl. 00:27
Claus> Lyder godt der er vordende tilslutning ). Jeg vil gøre hvad jeg kan for at finde gode artikler fra start. Jeg har fået skrevet lidt om hvad jeg forestiller mig at gøre. Hvis I har kritik/andre ideer, så lad mig høre!

Det er skrevet på engelsk, så mine indiske kontakter også kan følge med.

Its purpose is to serve users with:
- A place to meet and network with other people interested in offshoring
- An opportunity to get answers for questions that are not easily answered elsewhere
- A knowledge base pertaining to the different aspects of offshoring

Features:
- A bulletin board/discussion forum where users can post messages in threads in different categories such as ‘supplier selection’, ‘process models’, ‘cultural differences’, ‘general’, ‘success stories’, ‘disaster stories’, ‘buy/sell’ etc.
- A knowledge base containing resources such as: articles, links to websites and other forums, podcasts, ebooks, rss feeds, newsletters etc. These resources would be rated on a few parameters to optimize the value. In the beginning, the forum will be pre-filled with an amount of resources by the administrator, but in the long run users will keep the base updated.
- A board of ‘experts’ from various popular offshoring destinations such as India, Poland and Ukraine. These will be available to answer questions.

Potential future features:
- Users selecting “favourite resources” enabling users to get recommendations. E.g. ‘other users who also rated this resource 5/5 also like these resources …’.
- An elance-style market place.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 19:18
Er det din plan at det skal være en dansk eller engelsk site?

Claus

Tilmeldt 17. Aug 06
Skrevet kl. 19:24

Sproget i forummet vil være afhængigt af hvor man er fra. Hvis man er fra Danmark står det på dansk ellers på engelsk. Men det er op til folk selv hvilket sprog man bruger i en tråd. Men hvis man vil have input fra indere må man naturligvis formulere det på engelsk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)