Import af cykler fra kina og indien
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
23-07-2009 kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Alle
Jeg er igang med at undersøge hvad det koster at importere cykler fra kina.
Jeg er i kontakt med flere leverandører igennem www.made-in-china.com men hvis der er nogle som allerede har kontakt til en pålidelig leverandør , så skriv endelig.
Er det korrekt at der tillægges EU afgift 48,5% plus dansk import afgift på 14%?
Er der nogen måde at komme uden om denne EU stram afgift fx. importere cyklerne fra Indien i stedet?
Vil meget gerne høre jeres erfaringer
Mvh/ Henrik
Svar
Tilmeldt 24. Jun 07
Den der EU afgift må være det der normalt kaldes anti-dumping told . Og ja den hænger du på og kan ik komme udenom...
Svar
Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn
Skrevet
26-07-2009 kl. 22:58
Svar
Svar
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Ja av av...... det gør ondt i pengepungen :)
Jeg har dog hørt om flere andre der prøver at omgå antidumpingen ved at bruge en mellemmand i fx Taiwan, men helt ærligt.... det er sgu for "dyrt" at gøre det på den måde. Jeg skulle i hvert fald ikke risikere noget.
Hilsen Morten
p.s. Ravn jeg husker at jeg tidligere har læst at du begyndte at importere elektriske cykler. Du må gerne kontakte mig hvis det er tilfældet, for så vil vi måske gerne forhandle dem.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
27-07-2009 kl. 09:16
Svar
Det ser ikke for godt ud :-(
Mit næste spørgsmål om det lovligt at fremsende cykeldelene fra Kina til fx Egypten og få dem samlet der.
Jeg vil derefter købecyklerne af det Egyptiske firma.
Derved undgåes anti dumping afgift, men spørgsmålet om SKAT betragter det som en Kinesisk fremstillet cykel eller en Egyptisk?
Nogle gode bud?
Henrik
Svar
Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn
Skrevet
27-07-2009 kl. 10:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Det ser ikke for godt ud :-(
Mit næste spørgsmål om det lovligt at fremsende cykeldelene fra Kina til fx Egypten og få dem samlet der.
Jeg vil derefter købecyklerne af det Egyptiske firma.
Derved undgåes anti dumping afgift, men spørgsmålet om SKAT betragter det som en Kinesisk fremstillet cykel eller en Egyptisk?
Nogle gode bud?
Henrik
Den burde ikke gå bare fordi du samler cyklerne i et andet land (der sker jo ingen væsentlig forarbejdning).
Husk på at cykel delenes oprindelsesland stadig er Kina
Mvh
Ravn
Svar
Tilmeldt 31. Aug 13
khaledkhan
Skrevet
31-08-2013 kl. 16:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Hej Henrik. Jeg vil meget gerne hører hvad du har fundet frem til, altså hvilket alternativer der er for at transpotere cykler fra f.eks. Kina uden at skulle betale som meget i afgift.
Svar