Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er noget lort at være uden arbejde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:53

Hej Henrik.

Jeg har heldigvis ikke prøvet at stå uden job eller noget at lave i min virksomhed, men jeg kan godt forstå at det kan være noget rigtig lort, og jeg syntes at det er vildt godt at du lægger det link ud, det kan da være at det kan hjælpe nogen med at komme vider.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:59

Hej Ronnie

Tak skal du have. Ja jeg synes netop også, at det er befriende at se den virkelige hårde verden, som det også kan være. Og ikke kun den romantiske med at man som arbejdsløs kan gå og nyde sommeren, og lave de ting man nyder...

Spred endelig ordet...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:09

Set fra den anden side af bordet bliver man nok nemt en smule kynisk overfor jobansøgerne.

Senest da vi havde en jobannonce opslået hvor vi søgte en salgskonsulent til salg af vore større hosting og crm-løsninger til virksomheder, der modtog vi en fandens masse håbløse ansøgninger, på trods af at vi havde listet en ganske omfattende mængde krav og forventninger, herunder erfaring med projektsalg indenfor IT.

Ikke at der er noget galt i at være 18 år gammel og arbejde i 7-11 og gerne vil videre indenfor salg, men som arbejdsgiver bliver man sgu lidt knotten når man modtager 50 af den slags ansøgninger til en stilling som vedkommende på ingen måde er kvalificeret til at varetage.

Det gør ihvertfald jeg normalt kun skimmer jobansøgninger der kommer ind her, og dem der formår at fange min opmærksomhed bliver nærlæst. Så jo kortere og mere skarp man kan være i det første, jo større er chancen for at blive kaldt til samtale hos mig ihvertfald.

Hvis man da selvfølgelig opfylder de krav vi stiller.

Så rådet herfra er : En kort og præcis ansøgning, gerne med punktopstillinger af de væsentligste ting og så et overskueligt CV.

Og så have en smule selvkritik med hvilke stillinger man vælger at søge, ellers spilder man sin egen og arbejdsgivernes tid hvis man skyder så langt over målet som beskrevet ovenfor.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)